Vad tycker ni?

myfairlady91

Trådstartare
Ev så betäcker jag mitt 6-åriga sto i år.. Hon blev betäckt förra året och dräktig, men resoberade tyvärr.. Betäckte henne med Marwin, men tror inte att det blir honom i år!

Hon är efter Cortus-Ceylon (stofamilj 5), 168 cm hög, högrest, bra exteriör (8 på typen), bra gångarter (lite korta, 6-6-7), hoppar bra och trevligt. Lugn i temperamentet.

Har lite egna funderingar: Last Liberty, Crelido, Aerline H, Akribori, Emmerton, Etrusco, Quite Easy.

Jag är ute efter att få en avkomma som ska användas främst till hoppning, ska starta unghästtesterna och sedan tävlas. Ev. ska den säljas när den är 4 eller 5 år. Men troligen så kommer jag att behålla den..

inte för att jag är det minsta lilla insatt, men vi har en QEavkomma i stallet som är URTREVLIG (förutom att han jämt är i fel hage :crazy:) och har finfina gångarter och verkar duktig på att hoppa (1m högt staket?inga problem) jätte fin i psyket är han och väldigt fin! :)
Mamman har stammen: Romano-Marino

Varför inte Marwin igen? :confused:

Du kan ju säkert få bra rabatt om ditt sto resorberat! ;)

Mitt sto efter Marwin är helt super och vilka föl hon lämnar!Hon hoppar kanon...hm vi hade problem ett tag att kunna hålla henne inne i en hage trots stängsel på 1,45...tre rader med 8 mm elrep! ;)

Av övriga hingstar du nämnt...så gillade jag Etrusco på hingstvisningen...en modern typ av tävlingsindivid...dubbel Gotthard...inte dum alls! ;)

Gillade för egen del For Feeling på hinstvisningen på Flyinge, han uppträdde mkt lugnt och säkert och var snygg att se på trots att han är fux...

Jag hade nog tagit Marwin i år igen. Någon anledning till att du tog honom förra året måste det ju finnas?

Jag tycker att Marwin är jättefin, men samtidigt så tvivlar jag på honom.. Vet inte om jag tycker om honom lika mkt som jag har gjort innan! Är lite missnöjd med vad han har lämnat, har inte sett så många avkommor som jag gillar.. Men vi får väl se hur det blir! Vet inte om Marwin går på semin i år!?! Om det är naturlig betäckning som gäller så är det omöjligt för mig, bor för långt bort!

Etrusco tycker jag är kanonfin, skimmel är inte helt fel!

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: prallan
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 051
Senast: sona
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 581
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka