Lill76
Trådstartare
Ja, är det verkligen livsnödvändigt? Vissa veterinärer verkar mer glada för att ordinera boxvila än andra. Jag fick nyligen ordinerat 3 veckors boxvila för min häst pga ledhältor. Har försökt ha honom i sjukhage för att han ska se de andra hästarna, men han håller på att riva allt, går eller springer bara fram och tillbaka hela tiden, gräver stora gropar och mår allmänt dåligt. Ändå har han fått obegränsat med hö. Sen ska man ju ut och promenera 10 min om dagen. Javisst.... försök promenera med en överladdad pålle med mankhöjd 170+.
Nä, igår släppte jag ut honom till den andra hästen och genast blev han lugn och fin igen. Nu får han vara inne i boxen på natten och ute i normalhage på dagen. Får det några konsekvenser tror ni? Vad är det i boxvilan man vill åt. Stillhet eller? Min häst är mer stilla i stora hagen än i sjukhagen så vad är bäst?
Nä, igår släppte jag ut honom till den andra hästen och genast blev han lugn och fin igen. Nu får han vara inne i boxen på natten och ute i normalhage på dagen. Får det några konsekvenser tror ni? Vad är det i boxvilan man vill åt. Stillhet eller? Min häst är mer stilla i stora hagen än i sjukhagen så vad är bäst?