Vad tror ni?

ZanMiguel

Trådstartare
Jag ska betäcka med ett Magini sto.

Har följande på tanke

Cartier
Tornesch
Ustinov

vad tror ni?
Jag vill ha en hoppehäst till avkomma.
Riktigt sugen på Tornesch:d

Sv: Vad tror ni?

Får ju skriva din häst stam och positiva resp negativa sidor så man har en chans och hjälpa dig. Hingstarna är ju fina och tycker jätte bra med Tornesch men om han passar med ditt sto är ju svårt att veta på den lilla infon

Haha oj.. Det kanske jag skulle gjort ja:p

Stoet är ca 164 hög. Vill inte ha en klump till häst. Och tyckte dom jag har sagt är lätta i typen. Väldigt vass i psyket. Hon har paralell förskjutning i fram så en hingst med korrekt ben är viktigt.
Hon är e Magini u Electra
http://www.blup.se/sv-SE/horses/134820-angie-13swb

Som sagt hon är väldigt speciell i sitt sätt, så en vass avkomma blir det nog, men man behöver inte späda på det med en vass hingst;)
Hon har fint steg, hoppar bra. Det är min kusins häst och jag vet igentligen inte så mycket om henne.

Om du har ett vasst sto hade jag inte använt Cartier. Såg ett flertal föl efter honom i somras och det var mycket nerv i allihopa, så blir nog inte så bra om du har ett sto som är mycket vasst. Men om det inte var för det så är jag egentligen väldigt förtjust i honom.

/Camilla

Tack för den infon!:bow:
Alltid bra att ha i åtanke

Lite heta gör inget, bara dom inte är dumma och vassa i psyket!

Jag tittade lite extra på dom föl jag såg efter honom eftersom jag hade funderingar på att använda honom på mitt gångartsto:angel:.
Alla fölen har verkligen utstrålning och rördes sig från bra till mycket bra:)
Men det var bestämda åsikter redan nu så kan nog bli lite väl bra på ett Magini-sto.

/Camilla

Titta lite på Common Sense, han verkar var en riktigt fin hingst, dock väldigt ung, född 2006, men han hoppar som bara den! :d

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit