vad tror ni?

S

sanni

Hoppas ni travkunniga människor kan tänka er att hjälpa mig lite..
Min kuse:
sanni Mon
Far: Super Mon (US)
Mor: Hazel Valentine (DK)
Morfar: Lord Valentine (US)
Mormor: Sanni Senator (DK)

Har fått höra att min kuse har en bra stam, vet att hon har vinnare i släckten. Hon är kusin men copiad, och halvbror med call on valentine..
Sanni är för övrigt nu omskolad till distans häst, hon har aldrig haft skador, (vad jag vet), är bra med andra hästar, bra hovkvalitet, bra att hantera och rida, underbart psyke, pigg och tävlingssugen, har bra uppbyggnad av kroppen, sätter muskler och kondis på stubinen nästan, så jag tror hon har något att tillföra travvärlden! Vad tror ni? Förslag på travhingst, pris, hemsida, var står den? Åsikter?
Tack på förhand! :bow:

Sv: vad tror ni?

Denna ska nog ligga på avel istället...

Som jag skrev i en av dina tidigare trådar där är det omöjligt att svara på den frågan utan att veta mer om stoet. Kan du lägga upp en bild? Exteriör beskrivning? Storlek? Benställning och vinklar mm. Vet du vad hon hade för negativa/positiva sidor när hon tävlade? Om inte, fråga den som tränade henne. Hur är hennes aktion,rund/flack?

Hur mycket får den kosta?

Hmmm, Super Mon var väl ingen direkt höjdare i aveln....och vart får du att hon är "kusin" med Copiad???? Rent stammässigt tycker jag inte din häst är så fin, men hon kan ju vara bra på annat ändå... har hon presterat något själv...syskon som presterat eller mamman??

Farfar är Super Bowl till båda...
Tyvärr, om hon kan tillföra travaveln nåt kan man inte säga innan man provat.
Men uppriktigt sagt, det är en gammal, ganska tråkig stam på henne, jag tror inte köparna står på kö direkt till en avkomma, oberoende på vad du tar för hingst.
Räknar du med att behålla fölet själv så är det ju en annan sak.

..skaplig nedärvning på modersidan ändå är det...om man ska behålla själv behöver det ju inte vara helt fel...

Liknande trådar

S
Avel Jag har ett varmblodigt sto.. Sanni Mon far: Super Mon (US) mor: Hazel Valentine (DK) Hon är iallafall född 1989, hon har aldrig...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka