Vad tror ni?

P

Peach

Eftersom jag inte kan så väldigt mycket om avel och om de olika hingstarna så undrar jag vad ni tror om denna blandningen? Fölet kommer till sommaren och är min väninnas.

Hingsten är e. Blue Hors Don Schufro (Donnerhall - Pik Bube) och undan ett sto e. Rambo DVE 373 ue. May Sherif.
Stoet är e. Napoleon ue. en fullblodshingst.

Hingsten vet jag inte så mycket om, men stoet är av den gamla typen och ganska "nervös" av sig. Snäll under ryttare men lite speciell för övrigt..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tror ni?

Ingen? Och jag som är så nyfiken =)

*puttar upp*
 
Sv: Vad tror ni?

Själv är jag inte förtjust i Don Shufro, men han har ju lämnat bra avkommor. Jag har sett väldigt stora avkommor till både Shufro och Napoleon, så kanske att det kan bli en stor häst? Men den bör ha goda gångarter av stammen att döma! Hingsten har ju en gedigen dressyrstam. Den kan säkert bli mycket bra!
 

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: Ottilia
·
Avel Hjälp! Stoet har Don Schufro som farfar.... Hingsten mormors far. Stoet har Pik Bube farfars morfar... Hingsten har farmors far...
Svar
12
· Visningar
2 024
Senast: trolltindra
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 569
Avel Skulle vilja ha lite förslag på hingstar till ett 10-årigt sto e: Rubinstein-Consul-Donnerhall-Pik Bube-Angelo xx. Hon är av bra typ...
2
Svar
33
· Visningar
2 634
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp