Vad står siffrorna på sadeln för?

Kassiopeja

Trådstartare
Har just letat mig in i westernsadeldjungeln efter att redan ha varit bosatt i den engelska och bomlösa dito i de senaste 20 åren. Kul kul.... :grin:

Varit och kollat på två sadlar av samma märke igår och idag och då passade jag idag på att skriva av siffrorna som står på sadeln

1031 155 03

Vad står de för? Gissar själv att 155 betyder att sadeln är 15,5" i sätet eftersom det stod 16 på den andra sadeln jag kikade på, men så enkelt kanske det inte är?

Tacksam för all hjälp.

Sv: Vad står siffrorna på sadeln för?

Är det en Deuber eller en double C?

I så fall är 1031 modellen, 155 storlek på sitsen och 03 bomvidden.
Deuber har bomvidd från 01 till 04

TACK! för snabbt svar! :) Det är en Double C.
Kan man utläsa något från modellsiffrorna, eller kan jag kika på Double Cs hemsida och få reda på exakt vad det är för modell?

Det är en Double C Apache trail, 1031 stod det på min som jag hade till min travarpojke. sitsen= 15,5 precis som du tror, 03 = bomvidden

Som Gutenviks skriver är det en trail- sadel, på en del ställen kallas modellen också trailrider. Om det är en apache, classic eller något annat beror på om och vad där är för mönster på den. :)

Liknande trådar

L
Western Hej! Jag har bestämt mig för att sadla om till western och när jag nu står inför att köpa en ny häst tar jag tacksamt emot tips på...
Svar
16
· Visningar
2 357
Senast: Legendary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka