Vad som händer i stallet...

Stallmannen

Trådstartare
..stannar i stallet? Eller så postar vi det på buke. :)

Frågan är: Vad gör ni i stallet när ni är ensamma där (utöver hästarna, dvs) som ni inte gör annars?

Själv så har jag ganska ensidiga diskussioner med gräsätarna om saker som händer i mitt liv och runt omkring. Blir en del (hemska) sång och dans nummer också.

Om folk hade tittat in så hade dom trott att jag haft något slags psykologiskt problem som gör att jag tror att hästar kan prata och får mig att tro att jag kan sjunga. :)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Tyvärr gör jag inte så mycket roligt i stallet, eftersom gårdsfolket när som helst kan dyka upp i stalldörren.
Jag pratar en del med hästarna och en och annan stallkatt, men inte utanför "det normala"... Tror jag... :D
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Vad gör ni i stallet när ni är ensamma där (utöver hästarna, dvs) som ni inte gör annars?

Tränar catwalkgång i stallgången.
angel.gif
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Pratar med hästarna så klart. När jag gick på linedancekurs så blev det linedance i stallgången, hm kanske ska börja igen när det är fler som brukar dansa i stallet;)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Pratar på med hästarna, fast det gör jag oavsett om det är folk i stallet eller ej. Men jag drar nog på radion lite extra, på sin höjd. Iofs en gång så var jag tvungen att hälla i en kolikhäst paraffinolja och ville inte förstöra kläderna - så jag tog av dem och stod i bara trosor på stallgången :D
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Höjer volymen på radion och går i in egen lilla värld.
Mer spännande saker har jag nog inte för mig när jag är ensam i stallet.
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag är oftast ensam i stallet även om stallägarna är hemma. De kan titta in och säga hej ibland, men oftast ser jag inte nån människa alls (åtminstone inte sommartid). Så att vara ensam med hästarna är för mig ett normalläge. Brukar inte göra nåt speciellt, mer än att skruva upp radion och sjunga och dansa till musiken, oavsett om det är boxen som ska mockas eller hästen som ska borstas. :D
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag gör nog faktiskt inget annorlunda tror jag:p
När det är lugnt och ingen där brukar jag dock också passa på och verkligen mysa riktigt ordentligt med hästen!
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag tycker inte jag gjort så mycket (förutom att någon enstaka gång i en nödsituation i toa-löst stall kissa i boxen...) men när jag läser svaren inser jag ju att det är en sak jag skulle göra - stänga av det där förbaskade radio-skvalet :yuck:
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Tja ensam å ensam. Jag och en till (som är värdinnor på ridskolan) när vi har helgjouren. Vi flummar runt, dansar med sopborsten, använder samma borste som mic och allmänt flum samtidigt som vi jobbar. Skulle inte gå att tro att vi båda är närmare 30 än 15, haha. :rofl:
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Är nog inget onormalt som händer i mitt stall, pratar med hästarna, sjunger med radion, pratar med katten, osv gör nog alla. Kissa i boxen eller på gödselplattan har nog alla som står i ett toa löst stall gjort vare sig de vill erkänna det eller ej.

Jag har eget stall så är inte sällan man går ut barfota och i bara linne och morgonfodrar, mocka i bikini och Foppa tofflor hör till sommaren :p.

Har också fått sluta av mig byxorna mitt i stallgången, var en insekt som kommit in och bet mig en 5 gånger på benet innan jag fick bort den :/.

Är glad att jag har ett eget stall ^_^
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag sjunger och dansar så fort jag får chansen.
(helt seriöst dessutom. Jag uppträder en del och tar lektioner i både sång och dans)
Jag brukar öva alla möjliga danssteg, många pliéer och piruetter, och ta de där höga tonerna som jag har så svårt för. ^^

Annars så har jag en underlig vana att jag måste fylla på vattenhinkar. Det kvittar hur många och till vilken häst, hinkarna ska vara fyllda! Det är nästan lite av ett tvångsbeteende...

Jag pratar också ofantligt mycket. Om precis allt och ingenting, om jag pratar med mig själv eller hästen vet jag dock inte :p
 
Sv: Vad som händer i stallet...

I brist på lekkamrater när jag var liten har hästarna hemma alltid fått agera publik till cirkusföreställningar, modeshower, teater, sång och dansnummer, tal till nationen och jag vet inte allt..

..och jag förevisade noggrant och ofta hur man gör passage och piaff mycket pedagogiskt för mina ponnier, och blev alltid lite ledsen över att dom inte fattade


I vuxen ålder nöjer jag mig med att ställa 1000 frågor.
Var ska vi rida? vilken sadel vill du ha? Ligger den bra där? Ska den längre bak kanske? Gör det ont där? Vill du ha den blå eller gröna vojlocken?

eller enkla instruktioner:
Lyft hoven är du snäll. Ta två steg fram tack.
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Kl

Har iof eget stall, idag hade jag varit ute å kört trimmer och var full i brännässlor, så jag slet av mig byxor å tröja å hedde in i tvättmaskinen o sen skuttade jag upp till huset i tshirt å stringisar haha kände mig fruktansvärt snygg B-)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

KL

Skönt att höra att fler har dialoger med hästarna. Jag har ju ibland kommit på mig själv efter lektionerna med att prata om ditten och datten (och detta oavsett hur många eller få som är i stallet). De flesta andra i gruppen är inte alls lika pratsamma med hästarna så jag kan tänka mig de tycker jag är en smula märklig. Medan vissa är snabba att sadla/tränsa av, borsta lite och så sticka hem så kan jag ta god tid på mig och passa på att diskutera kvällens lektion, läget på de finansiella marknaderna eller ngt annat spännande... :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 112
Senast: Grazing
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 344
Senast: emma-vsm
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 300
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 433
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp