vad skulle ni tro

Sv: vad skulle ni tro

37 visningar, men ingen har nån idé`? ska in till kliniken om 8 dagar, men skulle vara kul att höra lite spekulationer!

har ingen aning:confused: är inte riktigt mitt område det där med värmekamera... men hoppas det inte är något fel på din häst:banana:

Har noll erfarenhet av detta. Om jag ska försöka hitta på ngt så kan jag säga v.b knät. Det finns dock ingen bild på det högra, så det kanske ska vara så?
Är ryggraden varmare än dito muskulatur?

nåt fel är det på honom.. han är halt nu och har varit ofräsch ett tag. vi har gått omkull, det är därför han är dålig. avvaktade ett tag för att se om han blev bättre ( om det satt i musklerna). det blir han inte, så det är väl dags att åka in nu igen..

är det knät eller hasen du menar? på knät har han två sår efter omkullridningen, därav "fläckarna".

Jag ser ingenting?? Alltså jag tycker att han är jätte jämn i "färgen" men nu talar vi om en som inte ser så bra och jämför med bilderna på en zebra som jag såg på tv:o

tycker du det? jag oroar mig lite för hasen jag, men vet inte om jag kanske inte ska det då!?

Om jag genför med min hästs värmekamra bilder så ser jag inga problem alls:confused:
Kanske nått vid hasen

Men jag kan inte så mycket om de

precis vad jag också skulle tro! har funderat på spatt.. min förra häst hade det, och han har börjat avlasta på samma sätt..:( det är ju även lite i det högra, men den vänstra är ju klart värre.. har du någon erfarenhet av värmekamera?

okej. men du hade ju väldigt mycket problem med din häst..:( det är hasen som oroar mig..

Djurjouren skrev:
Spatt eller nått annat hasproblem. Speciellt den ena hasen ser illa ut.
Ska man se där det är vitt:confused:

Jag trodde att det skulle bli mörkt där det är problem:o

Berätta för mig! Snälla:bump:

Ja de hade jag hon hade vid de tillfället vi tog värmekamra bilder problem med HB knä, nacke på vänstersida och ryggraden.

I oktober när fjärde "återfallet kom hade hon problem från ställena jag skrev ovan men var även halt på VB, VF och MYCKET öm i ryggen. Vi utrede inte hältorna på vänsterbenen för hästens skull. Så hon somnade in precis innan jul:cry:

Har du varit å klinik och rönkat hasen?

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt..

jag har följt dina trådar och lider verkligen med dig... förlorade min ögonsten som jag hade i 5 år för två år sedan. i just spatt.:crazy: så jag hoppas att det inte är det.. men risken är väl stor att det är det kanske..:( man blir bara så trött på allt... har inte kunnat rida ordentligt på tre år, har bara haft skadade hästar!:crazy: så håll tummarna nu på tisdag nästa vecka!

Jag ägde bara min häst i 16 månader och fick aldrig tävla med henne:(

Hoppas att jag hittar en ny FRISK häst denna gången.

Jag lovar hålla tummarna!

Ljust -> varmt
Mörkt -> kallt

Jämför tex de vita "sår-fläckarna" och den mörka manen...

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30