Vad skulle ni ge för foder/hur mycket?

domino

Trådstartare
Till en travare som ska omskolas till ridhäst? Han är inte tränad alls de närmsta åren utan har gått som sällskap åt en annan travare. Fullt frisk och i bra hull!
 
Beror väl främst på höet, vad de andra hästarna i stallet får och om man råkar ha andra preferenser...

Det går inte att svara på bara sådär. Men hö skulle den få! ;)
 
Jag är ju en praktisk kvinna så jag skulle antagligen ge den nya hästen det också om det går att få ihop en foderstat på det. Men varför göra det lätt när man kan göra det svårt? :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
480
Senast: WildHorse
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 644
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp