Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Tingeling

Trådstartare
Hur mycket tycker ni det är värt att betala per månad för en box på 17,5 kvm i ett nyrenoverat stall med sju boxar, frysfria vattenkoppar, spolspilta med varmvatten, stor uppvärmd sadelkammare, tvättstuga och torkrum för blöta täcken, en spånbal per vecka, fri tillgång på analyserat hösilage, träckprov och ev avmaskningsmedel, ridhus, paddock, hindermatrial, grushage, gräshagar på 1500 kvm, med möjlighet upp till 1ha, beroende på om man vill ha hästen i enskild hage eller med andra hästar, fyra fordringar per dag,
Utsläpp, insläpp och täckesbyten.
Ridväg till låååånga sandstränder, där man får rida, lite gräs och grusvägar, men inget stort utbud av ridvägar. Inget bete.
Stallet ligger i södra Skåne.
Närmaste bussförbindelse ligger 3 km bort.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Det beror ju lite på var i Skåne, men 2500-3000, mer om det ligger runt Malmö. För mig är ridvägar och bete viktigt, men det är ju sällan man får allt.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

:eek: Jag vill flytta till skåne!
Har ingen koll på priserna där, men här uppe kostar en normalstor box, utsläpp, grovfoder, ridbana, okej hagar och okej beteshagar oftast runt 2000.
Då oftast utan spån, maskkoll, ridhus, spolspilta etc.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Jag bor på en mindre ort och 5000 hade inte varit orimligt.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Jag bodde på en ort som låg utanför Göteborg förut,
Där hade 5000kr inte varit orimligt.
Nu bor jag på en ort som ligger lika långt från Malmö, som avståndet till Göteborg var innan. Men har ingen koll på priserna här.
Hur stor betydelse har en skrittmaskin i sammanhanget?
För mig är den bara en tillgång om jag har flera hästar som ska motioneras.
Har jag bara en häst, så skulle jag nog inte använda den alls.
Tror ni att det är viktigt att det finns tillgång till hästtransport?
Funderar på om det ska ingå, men är lite orolig att den ska gå sönder osv.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Om jag jämför med stall jag stått i så skulle en stallhyra hos dig på minst 4 000,- månad vara rimlig.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Låter som drömstallet! Här i Stockholm skulle det med lätthet kunna gå på 6000 - 7000 kr..
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Här hade en sådan stallplats kostat minimum 2500:- så jag hade betalat mellan 2500-3000:-/månad kanske. Det var väldigt mycket som ingick och träningsmöjligheterna verkar ju enorma
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

frågan är ju hur långt från malmö vi snackar, allt beror på tillgång och närhet, vi skåningar är rätt bekväma med avstånd.
Skrittmaskinen beror på vilket klientel man är ute efter, jag ser den som ett bra komplement men inget som jag låter avgöra om jag väljer stallplats
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Kruxet är ju att det finns stall överallt, alla typer av anläggningar och de flesta vill betala så lite som möjligt. Jag kollade på stall som låg 25 min från Malmö, där ingick ALLT (dvs även mockning 5 dgr/veckan) för 2000:-, de hade iofs inget ridhus, men en ridbana. Till exempel.

Jag förstår till 100% att man vill ha lönsamhet och att det ska vara vitt, men det är svårt att konkurrera.
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Minst 2500,- hade jag förväntat mig att få betala oavsett geografiskt läge, 3500-4000,- hade jag utan vidare betalat om jag hade kunnat cykla dit.
Folk måste börja inse vad det faktiskt kostar att hålla häst och betala skälig hyra till sina stallägare..!
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Kruxet är ju att det finns stall överallt, alla typer av anläggningar och de flesta vill betala så lite som möjligt. Jag kollade på stall som låg 25 min från Malmö, där ingick ALLT (dvs även mockning 5 dgr/veckan) för 2000:-, de hade iofs inget ridhus, men en ridbana. Till exempel.

Jag förstår till 100% att man vill ha lönsamhet och att det ska vara vitt, men det är svårt att konkurrera.

Galet billigt ju :S
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Verkar som det skiljer mycket i pris beroende på var det ligger mer än vilken service och träningsmöjligheter som finns?
 
Sv: Vad skulle ni betala för denna stallplats?

Så är det med all säkerhet. Hade det gått att köpa till mockning också som service (annars kan jag inte stå i sådana stall), hade jag nog kunnat tänka mig runt 6000 kr i månaden eftersom hö ingår, liksom spån.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 766
Anläggning Frågan gäller som rubriken lyder: Hur mycket mer är det värt att betala i stallhyra för att ha ridhus på gården? För ca 10 år fanns...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 741
Senast: mackan
·
Anläggning Hej! Skulle ni hyra en boxplats som ligger trettio minuters bilväg (ca 28 km) utanför stan (om ni själva bor i stan)? Vilken...
2
Svar
22
· Visningar
3 396
Senast: Ninnurur
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp