Vad skiljer utställningsklasserna?

jerseyko

Trådstartare
Ena hunden hemma har blivit 15 månader, nu undrar jag vad skillnaden är i de följande klasserna hon kan visas:

Junior 9-18
Unghund 15-24
Öppen 15 -

Sen ska man fylla i tidigare utställd och pris. Är det Verry Good jag ska skriva där eller att hon blev placerad som nr.1?

Sv: Vad skiljer utställningsklasserna?

Juniorklass är bra att anmäla i om hunden är väldigt outvecklad och ser valpig ut fortfarande. Tävlar dock inte om cacib.
Unghundsklass får tävla om cacib. Är ofta lite av en mellanklass där det inte brukar vara så många anmälda eftersom det bara sträcker sig 15-24 månader.
Öppenklass tävlar om cacib. Skulle bara anmäla i öppen om jag hade en hund som var extremt färdig i kroppen redan. Brukar vara mer konkurrens än i unghundsklass.

Liknande trådar

A
Övr. Hund sista anmälan går ut idag, och jag vet inte vilken klass min hund går under:angel: det känns ju lyckat att inte ha tänkt på det förren...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Funderar på att anmäla min hund till en inofficiell utställning där man kan välja mellan en rad klasser, bla unghundsklass 15-24 månader...
Svar
3
· Visningar
1 354
Senast: Mitra
·
Övr. Hund Jag ska på utställning!! :eek::rofl::eek: Sitter med anmälningsblanketterna framför mig och fattar nada ang klasserna. Ska ställa...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Clintan
·
K
Träning Har blivit mer och mer förvirrad den senaste tiden vad det gäller pris på hästar. Tycker att jag har haft en rimlig uppfattning av detta...
2
Svar
37
· Visningar
3 618
Senast: rabarber2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar