L
linnéa
Den 2 April skall jag på min första utställning med min buse. Finns det något som vi bör träna på före tycker ni?
//Linnéa & Melwin
//Linnéa & Melwin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hovawart skrev:Se till att träna så att han kan springa fint bredvid dig så han inte springer och nosar i marken.. Han ska kunna stå fint stilla, och vara duktig på att någon okänd öppnar munnen på honom och så. Domarn brukar känna lite på ryggen o så, men om din hund inte har något problem med det så är det ju lugnt.
om det är lite "backe" där ni står, se till att frambenen står med frambenen där det går upp, nu vet ju ine jag vad det är för "mark" ni ska springa på, men ett litet tips i allafall.
Dommare brukar inte tycka om att man tar under hundens buk för att få hunden att ställa sig, försök istället med godis och ta ett steg fram, för att sedan stå stilla.
När ni ska springa bredvid varandra behöver du inte springa så fort, ta snabba steg eller jogga sackta, så att hundens rörelse blir fin. Annars ser det klumpigt ut.
Hoppas det går bra för er Hör av dig hur det gick