Sv: Vad ska ni betäcka med 2012?
nej jag har inte slangt upp hans stamtavla nanstans pa natet, brukar eg. inte latsas om som om vi har de 2 haidalena bebisarna faktiskt. Inte an eftersom jag inte har nagot att "show for it" med mina raggissockor, men ge mig nan dag sa skriver jag in det har. Ska forsoka fa till en vettig bild pa vildbasen med sa ni kan fa se typen.
Har inte stoets stam flytande i huvudet och har inte papprena har, men kan roa mig med att skriva ner pappans info idag iaf.
Haidalena, efter Haidas little pep, ee peppy san badger, eu Docs Haida, e Doc bar, u Teresa Tivio
undan Lenas sis, e Doc Bar, u Poco sandra e poco bueno, u Shellwin.
snabb historik pa hingsten (marrarna ar inte lika roliga, de foddes vilda o de fortsatte vara vilda sa de har inget roligt showrecord) Superior Perf, CUT. NRHA money-earner, NCHA-money-earner, Perf. points earner. ROM. Bla. Forth Worth NRHA open reserve champ, nrha southwest reining fut. Reserve open champ o ncra open futurity res. champ. Ar for trott for o idas skriva in allt. Haidalena sjalv var en mkt laidback o trevlig hingst, han anvandes till det mesta fran cutting till normalt ranchjobb och ropings. Dessvarre finns han inte langre utan han gick hadan varen da mina bebisar foddes.
Ratt latt o se varfor jag inte vill slanga in nagra poco eller badger marrar
linjeavel i all ara, men som du var inne pa - det har blivit lite VAL mycket av den varan. Sen kanns det val till o fran som om hur man an vander sig sa har man arslet bak "oh FIN! - f*n, peppy san...!"
Reds broder har alla varit ganska latta att rida in, inget bock och valdigt lite brak. (Sa ska du se att jag akt pa den enda haidapojken som bockar i sommar, jag LOVAR) Det finns inte sa manga Haidalena bebisar om man jamfor med "de flesta andra" hingstar, och eftersom han gett stabila avkommor sa ar det lite darfor jag ar intresserad av att -mojligen- och ytterst eventuellt avla pa Red mest for "husbehov" eller hur man nu ska uttrycka det. Stackars Red far minsann bevisa att han ar vard det extra besvaret med
Visar han sig den har sommaren vara ett javla as som inte kan sta pall i traningen sa ryker kulorna, inge snack om den saken. Jag har ju alltid Baby som ar hans halvsyster (samma hingst) och dar funderar jag pa att i framtiden lagga pa en kompis Cat-hingst som forsta fol och sen lagga lite mer cash pa andra folet om det blir sa. Om nat ar.. eller fem... eller sa... kanske. Mkt snack om hingsten, lite snack om marrarna - men genom aren har Haidalena bevisat att han ar en rejalt stark nedarvare. Han agdes ju av en familjemedlem, det var sa vi fick vara smattingar - i broloppsgava..
sa hon ar min go-to person med de flesta funderingar. Ska bli jakligt intressant att aka med henne om hon gor slag i saken ang att foryngra sitt stoband!