Vad ska man börja med?

Mirre

Trådstartare
När man ska börja tävla western? (långt kvar men)
Vilken gren är bra att börja med? Eller spelar det ingen roll?

Sv: Vad ska man börja med?

det beror ju lite på hur mogen hästen är.. men jag skulle ju rekomendera pleasure eller pleasure Walk and Trot
Det är ju som lite lättare grenarna..

Hola,
Jag skulle börja med att titta lite på vilken eller vilka grenar/klasser som jag är mest intresserad av. Kolla lite i regelboken för att få lite pejl och sedan våga mig ut i hetluften.

Roligast är och blir det om man sysslar med det som man är mest intresserad av.

Lycka till!

mvh Eva

jag håller med eva, kolla vad du tycker verkar vara roligast att göra med din häst och kolla sedan vad för gren/grenar det kan vara som passar in på er, eller prova varje klass, inte på samma tävling, och se vad som var roligast och som hästen var duktig på... endera så har du en häst som funkar i det mesta eller du kommer ni att hitta en favoritgren. Men hoppas att ni kommer få de skoj i alla fall, för det är det tävlingar på låg nivå handlar om, eller iofs alla tävlingar, att ha skoj med hästen! :)
Lycka till!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Mat Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Svar
10
· Visningar
474
Senast: athena
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka