Vad ska jag välja för färger till stallet? *Bild*

nexxa

Trådstartare
Meningen är att jag ska måla stallet invändigt med start 1 juni då en himla massa nya inackorderingar kommer att dyka upp i början av juli så jag vill ha allt klart..men frågan är vilka färger?
Som ni ser på bilden är det nu rött,svart och vitt.Funderar lite på att måla i svart,vitt och någon mellangrå färg. (Den röda färgen målas i det här fallet över i grått) Vi vill ha färger som gör stallet ljusare då det lätt blir väldigt mörkt av sig trots lampor.Förslag någon? Stundvis får jag för mig att jag ska ha samma färg kvar, men man vill ju samtidigt förny allt lite :confused:

http://groups.msn.com/SiggeSlugger/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=49

Sv: Vad ska jag välja för färger till stallet? *Bild*

jag hade målat vitt och grönt. Det har vi i vårt stall och det är fräscht. När det blir för mörkt, ..jag du vet!

Så det röda blir grönt och så målar jag de svarta stolparna vita? Funderade på grönt ett tag jag har bar inte släppt det svarta vet inte varför det hänger med hela tiden :angel:

Låt det svarta vara svart och måla det röda ljus grått. Det blir ljust och fräscht då ändå.

Ja det blir antagligen så, kommer kännas konstigt med nya färger när man vant sig så vid det röda !

Jag tror att stallet skulle kännas ljusare om taket inte vore träfärgat. Det känns så i varje fall. Jag skulle satsa på att måla taket vitt eller i någon annan ljus färg. Visserligen syns smutsen bättre, men man behöver ju inte välja kritvitt.

Sedan skulle jag också satsa på svart och ljusgrått.

Håller med om det grå.
Angående taket så kanske man kan måla det med en brytning mot grått men lämna takstolarna!?

Jag har grönt o vitt.Boxen invändigt grönt och sen vitt upptill. Harmoniskt och sommar fräscht. :smirk:

Grönt och ljust vaniljgult! Avkopplande och naturliga färger tycker jag o förhoppningsvis hästarna med. :bump:

håller helt med houidinie, vitt och ljusgrått och gärna måla taket!! svarta stolpar känns ok.

Jag skulle målat taket i en ljust ljust gråtonad vitfärg -aldrig kritvitt.
Jag tycker att fina stallfärger är grönt och vinrött, det svarta skulle jag isåfall målat i samma grånyans som i taket.
Om det går skulle jag flyttat på de längsgående bjälkarna som går ned och sänker takhöjden.
Det röda skulle iofs kunna vara kvar med det skulle vara hur snyggt som helst med en mossgrön färg till grått :)

Jag tycker taken är fint som det är i träfärg. Skulle bara målat det röda, blått eller grått..

fint, javisst. Men takhöjden känns sju gånger lägre än vad det behöver.

Jag skulle välja solgult istället för det röda. Grått och grönt känns så kallt och trist.. Riktig varm gul färg skulle funka till det mysiga taket också.

Tycker inte jag att det verkar göra... Hatar alla dessa vita stalltak med massa synlig skit...

Din stallgång, har du inte fått nedslag på den att den är för smal?
I mitt stall har jag också en smalgång men den är nog lite bredare än din i alla fall, och jag har fått nedslag på den... men vi behöver inte göra något åt den, men skulle vi bygga om så är vi tvugna att ta bort en boxsida för att få det godkänt..

När vi tog över stallet så var det i svar och vit, mest svart....
vi har nu haft det i 15 år och vi har solgult med gråa beslag/detaljer vita stolpar och i boxarna är övre halvan vit och nedre ljusgrå...
Grå färg är bra, det är ljust men skiten syns inte ändå...

harmony

Grått och svart kanske?
samt måla taket vitt, det blir mkt finare..kan visa bilder från då vi målade om mitt stall i somras..(nu börjar det dock bli dags igen, skitgrisar!! men det kanske räcker o tvätta denna gången..)

Innan vi tvättade o målade:
stallinnan.jpg

Och efter (med ny belysning också..)
stalleft.jpg

Skulle målat det röda Grått med vinröd passpoal (nåt steck eller något :p ) behållt det svarta och taket.

GUD! :eek: vilken smal stallgång :crazy: (Inte EU godkänd heller :p )

Annars skulle jag gjort Ockragult (stavas?) och vitt (det svarta) och behållt takfärgen :idea:

Liknande trådar

Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
3 283
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hemma hos mig vankar det hästköp och det finns viss chans att vi köper två hästar från samma ägare. Båda bruna (far och son) och nu...
2
Svar
30
· Visningar
2 364
Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 329
Senast: Masqueradee
·
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka