Vad ska jag välja..

AnnCatrin

Trådstartare
NU behövs expert tips,,, hingstunge f 16 efter Hip Hop och helt ok möderne..eller hingst f 16 e Last Liberty u Allemande,, Hip Hops helsyrra så ett toppen möderne,, vad säger ni,,vilken ska jag välja.. Last Liberty ungen blir mindre än Hip Hop avkomman men blir nog 165 iaf
 
NU behövs expert tips,,, hingstunge f 16 efter Hip Hop och helt ok möderne..eller hingst f 16 e Last Liberty u Allemande,, Hip Hops helsyrra så ett toppen möderne,, vad säger ni,,vilken ska jag välja.. Last Liberty ungen blir mindre än Hip Hop avkomman men blir nog 165 iaf
Är det Last Libertyn som har samma möderne som HipHop? Jag hade valt den med starkast möderne alla dagar i veckan.
 
NU behövs expert tips,,, hingstunge f 16 efter Hip Hop och helt ok möderne..eller hingst f 16 e Last Liberty u Allemande,, Hip Hops helsyrra så ett toppen möderne,, vad säger ni,,vilken ska jag välja.. Last Liberty ungen blir mindre än Hip Hop avkomman men blir nog 165 iaf

Till vad ska du ha hästen? Omöjligt att svara utan att veta. :)
 
Jag är inte själv förtjust i LL då de jag träffat varit svåra.Däremot har Hip Hop avkommorna varit trevliga.Kan ju bara haft otur
 
Ett tillägg om LL, då jag har en själv. Min egen är inte helt enkel, men hon har en jäkla vinnarskalle och tävlingsmentalitet. Som Habina här ovan skriver så beror det på vad man ska ha hästen till och vilken typ av personlighet man själv föredrar. Jag föredrar tuffare hästar med en del go i sig. Sen hänger det en mycket på mödernet också, min har en rätt hård morfar som jag har förstått det, jag har träffat hästar efter LL som varit betydligt mer okomplicerade än min egen.
 
Ett tillägg om LL, då jag har en själv. Min egen är inte helt enkel, men hon har en jäkla vinnarskalle och tävlingsmentalitet. Som Habina här ovan skriver så beror det på vad man ska ha hästen till och vilken typ av personlighet man själv föredrar. Jag föredrar tuffare hästar med en del go i sig. Sen hänger det en mycket på mödernet också, min har en rätt hård morfar som jag har förstått det, jag har träffat hästar efter LL som varit betydligt mer okomplicerade än min egen.
VI ska ha den mot hoppning, gör inget om den är svår, bara den vill jobba och är ambitiös
 
Då skulle jag välja den som har ett trevligt temperament (väldigt individuellt vad man menar med det) och bra galopp. Kanske låta de hoppa nån cavaletti för att se hoppteknik.
 
Jag är inne lite mer på det som @Habina är....jag skulle titta på individen snarare än stammen.
Varför är mödernet så himla viktigt, är min fråga? Om man ändå inte ska avla.
 
Fast köper man en så pass ung häst som tävlingshäst så är det i princip stammen och mödernet du kan gå på. Det är lite därför man avlar, tänker jag, för att man ska få ett så säkert utfall som möjligt. Tittar man på mamman till Last Libertyn så har hon själv åtskilliga placeringar inom hopp upp till MSV och har lämnat iaf en unge som blivit högt bedömd på både kvalitets och 3-års och som verkar ha plockat lite placeringar inom hopp trots att den inte är så gammal.

De andra avkommorna är för unga för att ha visats ännu men man kan få en fingervisning om nedärvningen. Köper man äldre hästar så kan man gå mer på individnivå, det kan jag hålla med om, men min unge född -16 ser för tillfället ut som som en förvuxen pälsboll med en tjock mage bara, även om han är trevlig.
 
Jag är inne lite mer på det som @Habina är....jag skulle titta på individen snarare än stammen.
Varför är mödernet så himla viktigt, är min fråga? Om man ändå inte ska avla.
han är f 16 så det är lite svårt att säga ngt om hans förmågor, tanken är att han även ska användas i avel då vi har flera fina ston hemma
 
NU behövs expert tips,,, hingstunge f 16 efter Hip Hop och helt ok möderne..eller hingst f 16 e Last Liberty u Allemande,, Hip Hops helsyrra så ett toppen möderne,, vad säger ni,,vilken ska jag välja.. Last Liberty ungen blir mindre än Hip Hop avkomman men blir nog 165 iaf

Lätt Last Libertyn. Det är en bra hingst, och så ett bra möderne på det, borde inte kunna bli särskilt dåligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 521
Senast: Lhas
·
Hundträning Nora är otroligt lydig och väluppfostrad, hon gör ingenting hon inte får och jag är trygg med det. Hon går aldrig fram till människor om...
2
Svar
31
· Visningar
2 995
Senast: fijja
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 766
Senast: TinyWiny
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 610
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp