Vad ska jag skaffa hona eller hane?

indian-charlie

Trådstartare
Jag har redan en hankatt på 1½ år, nykastrerad. Nu är tanken att skaffa en till och då är frågan skall jag skaffa en hane eller en hona?

Jag har tidigare haft en katt, en hona som blev 19 år så frågan är inte vilket kön som är bäst utan vilket kön som är bäst när man redan har en katt.

Gud.. vad jag svammlar :angel:

Alltså om jag skall skaffa en katt till vilket kön är bäst när man redan har en hane (kastrerad)?

Den nya katten kommer också att kastreras/steriliseras så fort det blir dags.

Sv: Vad ska jag skaffa hona eller hane?

Mig veterligen spelar det ingen roll. Det går att ha både hanar och honor tillsammans med andra katter av samma kön (såvida de är kastrerade).

Instämmer, men det går lättare om den nye katten är en unge.

Jag tog en han katt när jag skaffade sällskap åt min kastrerade hane.
Varför??
Billigast att kastrera;)

Det spelar nog ingen roll, det enda är som någon skrev att det är billigare att kastrera en hane än en hona.

Instämmer med de andra att det inte spelar någon roll. Så när det är dags, ta den katt i kullen som du fastnar mest för!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
198
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar