vad ska jag ha på mig!?

Kviga

Trådstartare
På lördag ska jag och sambon se the Sounds. När vi träffades för 10 år sen var jag en stentuff punkare med mohikan och jag känner att jag vill tuffa till mig igen till konserten. Men hur?
Första tanken är tighta svarta brallor, höga klackar och en cool top till det men
1. Jag har blivit otroligt päronformad = tighta brallor går bort. Vi snackar stl 44 till 163cm så det är inte bara en lite rund rumpa
2. Vi ska ta bussen och alltså gå en bit så tuffa stilletter blir nog trixigt.

Så vad kan man ha på sig om man är ett päron som vill vara tuff?

Hjälp!:eek:

Sv: vad ska jag ha på mig!?

Ja, skinnjacka känns helrätt :) Med Docs är jag rädd att benen ser ännu stabbigare ut.
Kan jag kanske ha någon kjol? Isåfall kan jag ha nättare skor. Promenadvänliga klackar funkar och med lite tur kan jag hitta någon modell med tuffa detaljer eller så

Jag tycker det är galet snyggt men kombinationen svart och rött.
Kanske en röd klänning eller topp med kjol och skor med nitar?

Eg gillar jag inte själv alls att ha klänning, men tycker det är så snyggt! Så länge man hittar en modell som passar såklart. :)

Varför inte ta med dig ett par skor som du byter till när ni kommer fram och promenadvänliga skor till och från?

Ja, rött och svart är riktigt snyggt och klänning gillar jag :) Smart att ta med skor, det har jag inte tänkt på.
Tack för tipsen :D

Tacka vet jag Pinterest alltså.

Rött läppstift, skinnjacka, slapp T+shirt & Snygga jeans..
b2897897214754c1068cf3c973db9ea7.jpg

e4c79ef4bf67e94180d044fc413e6038.jpg

Eller svart klänning, skinnjacka och valfria klackar?
1aaaa59cd087f7c9c66ae57bb3850f9c.jpg

Satsa på en kjol som sitter i midjan och så svarta strumpbyxor med enkla, platta tygskor. Om du är rädd för att benen ska se stabbiga ut så brukar det vara bättre med lite nättare skor, som du själv säger :)

Satsa på överdelen om du vill dra fokus upp dit! Skinnjacka skriver jag också under på, valfri topp. Kom ihåg att man aldrig kan ha för mycket svart :p Sen kan du också tuffa till dig med sminket också.

Ska du röjja järnet eller bara se snygg ut? Ska du röjja så kjol eller jeans, nitar och doc martins. Ska du vill du ha klackarna så går du dit med klackarna i en påse och bekväma skor på dig och byter skor där. Vid den här årstiden går jag inte ut utan termobyxor och raggsockar. Det är inga problem att stoppa sådant i en ryggsäck och lämna in i garderoben.

*kl*
Tack kära ni för tipsen!

Jag ska till emporia i veckan och ska ha era råd i bakhuvudet :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras