Vad ska jag ha på mig (på halloween)?

Lillagoajag

Trådstartare
Originell trådstart, eller hur? ;)

Lillagoajag ska på halloween-fest! :banana: Och förutom att jag är livrädd p.g.a. hatar halloween och att blir skrämd och att festen är i ett hus som har varit ett dårhus :nailbiting::nailbiting: så vet jag INTE ALLS vad jag ska ha på mig.

Jag har vissa kriterier:

Det får inte vara för äckligt/läskigt. Kryp/äckliga djur/för mycket blod osv. funkar inte p.g.a. att jag är en mes. Och det måste ju absolut inte vara läskigt. Kan GÄRNA vara roligt.
Det får inte vara FÖR krångligt (inte typ nån avancerad sminkning t.ex.).
Budget ca 500 kr inkl. allt. (Men jag kan ju använda sånt jag redan har också.)
Ingen jävla sexistisk dräkt. P.g.a. att jag är mycket emot denna "tradition".
Gärna något lite mer originellt.
Måste funka med glasögon (p.g.a. jag är blind :D ).

Idéer? Moraliskt stöd inför min säkra död på ett fd dårhus? :D :D

Jag är typ sämst på kostymer, men en kompis klädde ut sig till mobiltelefon ett år, en sådan där gammal med knappsats, faktiskt riktigt lyckad outfit! Kostade inte så mycket heller utan det var en kartong som hon målade.

Jag tänkte föreslå mumie eftersom du ändå är blind och inte behöver lämna en glipa för ögonen. Sen insåg jag det orimliga i att vara blind och rädd för blod...

Min drömmaskeraddräkt är sexig tampong. Typ nån slampig vit klänning, ett rep mellan benen och massa fejkblod som rinner från huvudet :p Det skulle vara så kul att gå ut och göra folk obekväma med den outfiten!

Lillagoajag ska på halloween-fest! :banana: Och förutom att jag är livrädd p.g.a. hatar halloween och att blir skrämd och att festen är i ett hus som har varit ett dårhus :nailbiting::nailbiting: så vet jag INTE ALLS vad jag ska ha på mig.

Jag har vissa kriterier:

Det får inte vara för äckligt/läskigt. Kryp/äckliga djur/för mycket blod osv. funkar inte p.g.a. att jag är en mes. Och det måste ju absolut inte vara läskigt. Kan GÄRNA vara roligt.

Här finns några grymma förslag: http://hej.blekk.se/2014/10/18/10-kostymer-till-halloween/

Jag har vissa kriterier:

CAREBOX! Det var jag för två år sedan! Tog en flyttlåda, tejpade alla kanter med silvertejp, skar hål för huvud, armar och ben (var generös med storleken på framför allt armarna för annars får du inte av dig lådan utan hjälp, mvh vis av erfarenhet). Pynta lådan precis hur du vill och skriv "CAREBOX" över den. Gör ett postfack på baksidan eller framsidan och klistra fast ett block med post-its och en penna i ett snöre, samt tejpa fast en påse på insidan runt hålet - då kan folk skriva lappar och lägga i.

Det var absolut KLOCKRENT när jag hade det. Jag och en kompis gick som "C1 och C2" (Carebox 1 och Carebox 2).

CAREBOX! Det var jag för två år sedan! Tog en flyttlåda, tejpade alla kanter med silvertejp, skar hål för huvud, armar och ben (var generös med storleken på framför allt armarna för annars får du inte av dig lådan utan hjälp, mvh vis av erfarenhet). Pynta lådan precis hur du vill och skriv "CAREBOX" över den. Gör ett postfack på baksidan eller framsidan och klistra fast ett block med post-its och en penna i ett snöre, samt tejpa fast en påse på insidan runt hålet - då kan folk skriva lappar och lägga i.

Det var absolut KLOCKRENT när jag hade det. Jag och en kompis gick som "C1 och C2" (Carebox 1 och Carebox 2).
Kan föreställa mig reaktionerna när man hoppar in i ett samtal :rofl:

Jag stod dessutom ensam på en jättestor scen och dansade inför allt folk på festen, iklädd min carebox. För jag tyckte att det var för få som dansade. Jag var nykter, så en carebox funkar som en billig fylla också :D
Men wow alltså! Jag måste helt klart skaffa en carebox! :up:

Viktorianskt spöke? Eller bara ett spöke? En snygg klänning och vit foundation, samt svart ögonskugga runt ögonen.

Tandkrämstub! Ett gammalt vitt påslakan som du skriver "Pepsodent" på eller vad du vill vara för något, och en gammal lampskärm, en sådan som är veckad. Kanon bra och enkel att röra sig i!:)

Jag gick som Djävulen på en fest förra veckan, lite tråkigt kanske men väldigt lätt att fixa. Satte dessutom fast en fet lapp där det stod PRADA så blev jag Djävulen bär Prada :D Jag hade redan en snygg röd klänning som jag älskar, och sedan köpte jag bara ett diadem med djävulshorn, röda lösögonfransar och en sådan där eldgaffel eller vad man ska kalla det. Massor av svart ögonskugga ända upp till ögonbrynen, svart läppstift (använde en blandning av svart ögonskugga och läppbalsam istället för att köpa ett helt svart läppstick) och så galet tuperat hår. Hela outfiten kostade mig runt 150 kr och jag kände mig lagom utklädd men ändå snygg :D

Nu på onsdag ska jag gå på en fest med tema sagor, och då tänkte jag gå som kaninen ur Alice i Underlandet. Jag har redan en röd blazer samt ett par grå byxor och har köpt en svart fluga, ett par plastglasögon, ett par kaninöron och så lite vit ansiktsfärg. Svans tänkte jag göra av en stor klump bomull som jag tejpar in i lite plastfolie och fäster på rumpan med en säkerhetsnål. Återigen spenderade jag ca 150 kr och det känns faktiskt som att det kommer att bli riktigt bra!

Tack för alla tips!!

Viktorianskt spöke? Eller bara ett spöke? En snygg klänning och vit foundation, samt svart ögonskugga runt ögonen.

Det blir något i den här stilen. Eller snarare en spök-brud :D Hittade en jättefin, "gammal-vit" klänning på second hand och ett tyg som kan funka som slöja + smink och smycken så tror jag det blir jättebra! Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild sedan!

Återigen, tack!

Tack för alla tips!!

Det blir något i den här stilen. Eller snarare en spök-brud :D Hittade en jättefin, "gammal-vit" klänning på second hand och ett tyg som kan funka som slöja + smink och smycken så tror jag det blir jättebra! Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild sedan!

Återigen, tack!

Inga problem! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka