Vad ska jag göra?

K

kbr

Hej är gravid och har ett diskbråck (vet inte om det har läkt). under mina två förra graviditeter hade jag svårt att rida påg av bäckenupplukring har redan börjat känna av det igen tillsammans med diskbråcket.
Nu har min mamma erbjudit sig att ta min häst från sep och fram tills jag vill ta hem henne igen. barnet är planterat i januari 2008.
jag känner mig bara gråtfärdig när jag tänker på det. Har haft henne i 11 år varje dag har aldrig varit utan henne. Min mamma kommer att kunna rida henne ca två dagar i veckan på helgenerna, hon ska då flytta till ett lösdrift (hon går på ett nu) och 18 mil från mig.

Jag har haft svår med medryttare den jag har nu ska börja plugga i Spanjen och den jag hade innan ska få barn i augusti och hon kommer inte att ha tid. Det är svårt att få medryttare här ute.
Saken är den att jag kan tömköra henne och hoppas på att kunna klara det även när jag höggravid.

Hur skulle ni ha gjort i min sits?:confused:

Sv: Vad ska jag göra?

Kan inte hästen få gå på vila hemma när du är som mest högdräktig själv?

Om hon är ett sånt glädjeämne för dig så behåll henne hemma,
och tömkör eller promenera med henne så mycket du orkar.

Hon dör ju inte av att inte bli riden några månader...

Men se till dig själv först, du bär ju någon inom dig, och ni ska må bra alla tre, du, barnet o hästen :love:

Sv: Vad ska jag göra?

Kan inte hästen få gå på vila hemma när du är som mest högdräktig själv?

Om hon är ett sånt glädjeämne för dig så behåll henne hemma,
och tömkör eller promenera med henne så mycket du orkar.

Hon dör ju inte av att inte bli riden några månader...

Men se till dig själv först, du bär ju någon inom dig, och ni ska må bra alla tre, du, barnet o hästen :love:

Vintern kommer att betyda bära vatten, mocka lösdriftens mm och då måste jag ta med mig man och två barn för att manen inte har körkort. Tyvärr ligger även stallet en bit bort.
Jag vet inte. Har börjat söka medryttare dit hon skulle flytta för att hon ska gå mer an två gånger för att må bra. Kanske kan jag försöka åka dit till min mor 1gång i månaden för att känna att jag har lite koll. Jag har just fått igång henne och håller på att banta henne synd att allting ska vara att kasta allt i sjön.
Vissligen kommer jag att kunna tömköra henne om hon stannar hemma med kommer jag värkligen att orka ?????? Mina två förra graviditeter var hemska med bäckenupplukring och mycket trötthet.

Tror jag håller på att bli galen. Hur ska jag göra? Vissligen kan jag ta hem henne när jag vill. Jag är lite av en kontroll människa eller snarare mycket. Att släppa henne har jag svårt att göra det kan mina medryttare bekräfta. Kanske kan jag skapa en dagbok på internet där min mor och förhoppningsvis en medryttare kan skriva dom dagar dom rider? Sitter även och funderar på en pärm men intressanta artiklar och stretshing schema om hur hon ska skötas. Men kanske blir jag för mycket ?????? Men det är kanske det som behövs för att jag ska vara lugn?

/Karin

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 283
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama