Vad ska jag göra?

Gupello

Trådstartare
Medryttarhästen var ju med om en olycka i vintras, åkte och röntgade och då visade det sig att han hade en spricka på 8 cm på ena frambenet. boxvila 2 månader och sedan återbesök med röntgen som visar att sprickan e helt läkt men nu har det blivit en kraftig benhinnereaktion där ist. veterinären säger ssätt igång hästen och så vill jag kolla på honom om två månader. var iväg 6 veckor på praktik när jag kommer tillbaka så har det gått två månader men då vill inte ägaren åka ner på återbesök för hon tycker att han e så bra så det behövs inte.
Kan tilllägga att hon rider precis som om han vart i full kondition.
Hon vill inte ens ringa ner till veterinären och rådfråga honom. Hon fick 8000kr i ersättning av de som orsakade olyckan och så säger hon att hon inte vill betala nån ny självrisk.

Vad ska man säga till henne egentligen?

Sv: Vad ska jag göra?

Tyvärr är det nog inte så mycket du kan göra om ägaren inte tycker att det är nödvändigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 777
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama