Vad ska jag göra, trubbel med mat tiderna

Z

zaarah

Hej

Jag står i ett stall där hästarna kommer ut klockan 8-9. Dom får mat ute och fodras sedan vid lunch klockan 12. Jag vill att min sto (som är fullblod ) ska ha en måltid till vid fyra- fem men det vill inte stallägarna. Hur ska man göra, vi har börjat ge henne mera fibergi när vi är där och sköter om henne vid fem just för att hon ska få i sig lite. Vill ju inte flytta då hästen verkligen trivs i stallet för övrigt, hur tycker ni man ska göra?.

Sv: Vad ska jag göra, trubbel med mat tiderna

Kanske göra en extra "lunch" hage där bara hon släpps in då vid 4 tiden o får mat? Det gör kanske inget ifall hon går i en liten hage själv ett par timmar?
Så har jag fått lösa det i perioder eftersom jag har lite olika hästar med olika behov.
/Anna

Eller om du har möjlighet att låta henne stå nån timme i stallet och äta hö medans du ändå är där.

Ge extra när ni är där. Det finns ingen annan i stallet som kan ge när inte ni kan?

Men när tas dom in på kvällen då? Och hur mkt får hon då?
Kan du inte anlita någon som fodrar din häst en extra gång mot en slant dom dagar du själv inte är där vid 4-5tiden? Eller prata med dina stallkamrater om tjänster o gentjänster?

Hoppas det löser sig!

kan du inte ge henne så pass mycket lunch då så det räcker ett bra tag?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 173
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama