Vad ska jag göra med min vägg?

Megs

Trådstartare
Har en vägg under fönstret i hallen som om och om igen målas om...
Anledningen är att hallfönstret är katternas "dörr" och att de dessutom gillar att sitta och spana på fåglar genom det fönstret och att det är det fönster som solen lämnar sist = poppis för katterna att sitta i fönsterkarmen och mysa. Det finns konstant både riv- och tassmärken på väggen precis under fönsterkarmen.

Hallen är ganska smal så att ev sätta en list/hylla för dem att hoppa via går bort. Huset hyrs dessutom så vad jag nu fixar med inne måste vara ganksa diskert så att min hyresvärd inte får krupp på mig.

Visst hade jag kunnat måla med tvättbar/badrumsfärg som kanske tål lite mer men jag tror ändå att skrapandet av klor kommer att förstöra en del.

Kan man hitta på något fiffigt så att katterna inte förstör min vägg hela tiden eller är det bara att acceptera detta (så som myckat annat) att det är smällar man får ta om man har djur och jag får så vackert måla om min vägg med jämna mellanrum?

IMG_4786.jpg

IMG_4787.jpg

Närbild
IMG_4788.jpg

Sv: Vad ska jag göra med min vägg?

Varför inte sätta upp en gummimatta eller plastbit något liknande det man har under skrivbordsstolar för att skona golven. Vi brukar använda plast av någon modell bakom matskålarna till hunden. Ett annat alt skulle kunna vara att ta en skiva av något slag, måla, tapetsera eller klä in på något fräsigt sätt..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka