S
smiling_sun
Som ni somliga säkert läst så har ju min häst fått kissing spines. Han har även problem med bakknäna nu, ingen vet varför. Och jag funderar på vad jag ska göra med honom. Jag har bara råd med en häst, men jag vill träna och tävla i hoppning och fälttävlan och det tror jag inte att min häst kommer att hålla till. Och det känns ju lite dumt att ha en häst, som inte går att rida eller nånting, och betala 2000 i månaden för den. Men jag kan bara inte sälja honom. Jag har haft honom sen han var 1 år och han är väldigt speciell. Och jag flyttar 60 mil upp i landet om 1 månad. Så sälja är det inte på tal om. Men så har jag funderat lite.. Kanske jag kunde låna ut honom till någon som har han som sällskapshäst och lite lättare promenader? Och så lånar jag en bra tävlingshäst i 1 år innan jag börjar plugga nästa år? Men sen vet jag inte hur han skulle reagerat om jag bara skulle lämnat honom och sen bara stå. Han har mycket temperament och är ju dessutom bara 4 år. Men jag ska komma hem 1 gång i månaden så då kan jag ju kolla till honom. Men det känns så himla jobbigt alltihopa. Börjar nästan gråta bara jag tänker på att lämna iväg honom... Hur skulle ni gjort?