D
diggiloo
jag har så smått börjat skissa på foderstaten min ponny ska ha när hon stallas upp i höst, och har lite funderingar kring min betfor. jag köpte säcken i våras, eftersom jag hört att det var bra för magen och så med betfor, typ fibrer. hon fick 1/2 liter per dag hela våren, men hon har inte fått någon nu under betet. jag har inte märkt någon skillnad alls mellan när hon fick betfor och inte. träcken likadan, ingen skillnad i pigghet, nada! är det verkligen någon mening med att ge det då? jag har en lufttät plastlåda med snäpplock som jag förvarar betforen i, den har legat där orörd sedan mitten på maj. tror ni den är ok fortfarande? hur ser man om betfor är gammal?
hon får hippo bas och kvarnby lusernpellets nu och ska få det i vinter med, men det är ju fullfoder så de bör väl inte behöva kompletteras? (förutom hö förstås)
jag ska ta hjälp av en foderstatsuträknare sedan, men nu har jag ingen analys på höt eftersom det inte är köpt än(inte jag som köper utan stallet) men jag vill gärna ha lite tips tills dess.
hon får hippo bas och kvarnby lusernpellets nu och ska få det i vinter med, men det är ju fullfoder så de bör väl inte behöva kompletteras? (förutom hö förstås)
jag ska ta hjälp av en foderstatsuträknare sedan, men nu har jag ingen analys på höt eftersom det inte är köpt än(inte jag som köper utan stallet) men jag vill gärna ha lite tips tills dess.