O
oopsie
Sv: Vad ska jag göra med henne!?
Precis. Var ungefär vad jag försökte säga också fast inte så utförligt.
Man måste backa om det inte fungerar, inte gå vidare på samma sätt- Bomgångar mm kan göra att hon kastar sig okontorlelrat över dem istället om du fortsätter att rida an på samma sätt men med bomgångar som enda skillnad. Rid så att du har kontroll, så att det är lugnt och enkelt för henne och gå framåt i små steg, som jag skrev tidigare. HEtsa inte fram något den inte är klar för.
Rider du an i skritt sen trav och kontorllerar alla steg behöer du inte släpa fram en massa bommar i onödan (till bomgång)
Sen måste du ju som någon skrev träna markarbete mycket, så att hästen är lydig och lösgjord när du ska hoppa.
fnorr skrev:Dela upp allt i smâ delar och skit för tillfället i helheten. Börja med att skritta mot ett litet hinder,pâ rakt spâr travar du ivâg och hoppar. Efter ska du rida rakt, gör övergâng till trav sedan skritt och STOPP! Tillbaka samma sätt. Vidn nâsta träning kan du(om allt gâr vâl )lägga till galoppen i anridningen. Men om det dâ gâr ât pipan, tillbaka till skritt sedan trav osv. Den mâste stâ still efter hindret pâ rakt spâr, det är viktigt.
Gör hindret litet, du kan behôva hoppa det mânga gânger.....vânta inte för länge till nästa träning, helst dagen därpâ och sedan kan du vänta ngn dag igen. Var beredd pâ att fâ börja om ibland....hästen ska vara RAK fôre och efter hindret
Precis. Var ungefär vad jag försökte säga också fast inte så utförligt.
Man måste backa om det inte fungerar, inte gå vidare på samma sätt- Bomgångar mm kan göra att hon kastar sig okontorlelrat över dem istället om du fortsätter att rida an på samma sätt men med bomgångar som enda skillnad. Rid så att du har kontroll, så att det är lugnt och enkelt för henne och gå framåt i små steg, som jag skrev tidigare. HEtsa inte fram något den inte är klar för.
Rider du an i skritt sen trav och kontorllerar alla steg behöer du inte släpa fram en massa bommar i onödan (till bomgång)
Sen måste du ju som någon skrev träna markarbete mycket, så att hästen är lydig och lösgjord när du ska hoppa.