Vad ska jag göra? ingenting?

Cinderella90

Trådstartare
Har tidigare, innan jul skrivit i forumet om en olycka med hästen när jag var ute och red. fick på papper av veterinär att kotleden var svullen, o sen att han haltade TYDLIGT. han fick medecin. han fick stå i 1månad sedan sättas igång sakta. han stog altså hela december. o ngn vecka mer. o under den tidenmarkerade han, var svullen osv. men när medecinen var färdig doserad för honom så blev dte bättre o idag är han bra!. o sätts igång.. Både veterinär o medecin gick ju som sagt på en hel del. men inte det är ju inte det man bryr sej om.

Vi anmälde bussbolaget o hon som körde för dom. Polisen la ner det efter det varit inne i halmstad. Vi har nu överlämnat veterinärinty o fakturan till veterinären. änsålänge har dte inte hänt ngt. vad jag hört iaf. jag tycker inte det är mer än rätt att dem betalar det!. eller??? Hur ska jag göra om dem inte gör det`? ska jag /vi betala altl o låta det vara eller fortsätta på annat sätt?

Sv: Vad ska jag göra? ingenting?

Min syrra står ju på hästen, men iaf går en försäkring in för ngt sådant ?

Stämma eller åtala om du har någon som var vittne till olyckan ifråga...?!:devil:

ja det är ju det som är problemet.- stallet ligger i långaryd. en mini "by" om man nu ens kan kalla det by. o det var ju precis innan folk slutar jobben o antagligen inga hemma vid den tiden.
Så det enda "bevis" vi har är ju veterinärintyget.
o enlig chefen på bussbolaget så var dte märke i bussen..

så egenteligen kommer man la ingenstans.

Då ska ju isåfall kravet ligga på självrisken samt ev överskjutande belopp, om det sen tillkommer extra för medicin så ska ju kravet även finnas där.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 073
Senast: Lobelia
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 039
Senast: Gnist
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Saile
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka