MalinM
Trådstartare
Min häst har betett sig lite konstigt med sitt högra bakben i ett par dagar. Det började i söndags när hans ena sko blev rejält lös. Han var även lite gallig i kotan och en bit över.. Dock så lite att det knappt var märkbart. När jag stod och rycktade honom bad jag honom flytta sig åt vänster, men i stället för att lyfta högerbak och flytta på sig liksom drog han benet åt sidan..
Jag trodde det berodde på skon och att han tyckte att det kanskae var obehagligt att den glappade.
Idag var han fortfarande gallig och gjorde samma sak igen med hoven
Och nu blev jag rejält orolig.. skulle lyfta upp benet på honom och då är han alldeles stel. Tog ut och longerade men syntes INGENTING. Tog in honom igen lyfte benet igen utan problem..
Bestämde mig för att skritta honom och han kändes inte konstig alls och när vi kom hem igen så var gallan borta och han som vanligt..
Nåt är det med honom det är ju uppenbart. Han leker ganska vilt så ev kan han blivit sparkad eller tom gott om kull ute i hagen nån som känner igen symptomen?
Jag trodde det berodde på skon och att han tyckte att det kanskae var obehagligt att den glappade.
Idag var han fortfarande gallig och gjorde samma sak igen med hoven
Bestämde mig för att skritta honom och han kändes inte konstig alls och när vi kom hem igen så var gallan borta och han som vanligt..
Nåt är det med honom det är ju uppenbart. Han leker ganska vilt så ev kan han blivit sparkad eller tom gott om kull ute i hagen nån som känner igen symptomen?