Vad sjutton kan det vara för fel??

MalinM

Trådstartare
Min häst har betett sig lite konstigt med sitt högra bakben i ett par dagar. Det började i söndags när hans ena sko blev rejält lös. Han var även lite gallig i kotan och en bit över.. Dock så lite att det knappt var märkbart. När jag stod och rycktade honom bad jag honom flytta sig åt vänster, men i stället för att lyfta högerbak och flytta på sig liksom drog han benet åt sidan..
Jag trodde det berodde på skon och att han tyckte att det kanskae var obehagligt att den glappade.

Idag var han fortfarande gallig och gjorde samma sak igen med hoven:crazy: Och nu blev jag rejält orolig.. skulle lyfta upp benet på honom och då är han alldeles stel. Tog ut och longerade men syntes INGENTING. Tog in honom igen lyfte benet igen utan problem..

Bestämde mig för att skritta honom och han kändes inte konstig alls och när vi kom hem igen så var gallan borta och han som vanligt..

Nåt är det med honom det är ju uppenbart. Han leker ganska vilt så ev kan han blivit sparkad eller tom gott om kull ute i hagen nån som känner igen symptomen?

Sv: Vad sjutton kan det vara för fel??

Kan ha fått sömstick om skon är lös. Hade ringt ut hovslagaren så han får kolla. Blir det inte bättre hade jag ringt veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 946
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 774
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 809
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka