Sv: Vad ser ni? *bilder*
Imorgon kommer hovslagaren och även stallägaren kommer vara ute.
Så då borde jag ju kunna få bilder där hon står helt rätt.
Köpte henne i april 2001. Då var hon dräktig.
Mitten av juni kom fölet.
Sedan vart jag gravid så skrittade bara lite då och då.
Sedan hade jag dottern och lite ont om pengar och jobbade av stallhyran. Däremot kunde jag inte rida s mycket eftersom jag nästan aldrig kunde hitta någon som kunde passa dotten.
Bestämde mig för att låna ut henne på foder sommaren 03. Hon halkade i stallgången 3 veckor efter att de tagit över henne. Vet ej hur det gick till men fick ett ordentligt sår och ordinerades vila. När det läkt började de föröska sätta igång henne igen men " Felicia klagade på att hon var stel. I början trodde vi att det var eftersom hon stått så länge. Men i december 03 åkte vi till klinik. Hon hade kotledsinflammation ena fram. Sprutades med kortison.
Åkte tillbaka med henne efter 3 veckor. Kotledinflammationen var då borta men istället hade hon knäledsinflammation båda bak.
Åkte tillbaka efter 3 veckor. Då hade hon kotledinflammation båda fram och knäledsinflammation båda bak.
Trodde jag skulle gråta ihjäl mig.
Åkte tillbaka efter 3 veckor igen
Frisk i bak och ena frambenet. Sprutade ena fram.
Åkte tillbaka efter 3 veckor. Hon rörde sig bra men hade fått pålagringar på fram. Däremot hade hon inte spatt eller cystor.
Promenadridning skulle hon hålla för men inte tävling.
Däremot tyckte hon att det bästa vore att låta henne gå med föl.
Hade inte råd det året utan skickade henne till en kompis där hon fick gå på deras lösdrift i ett år
Gjorde böjprov igen.
Haltade då 4-5 steg vid böjning på fram. Veterinären tyckte inte att detta var farligt utan det var bara att sätta igång henne.
Hon stog i Uppsala så det vart ingen ridning. Funderade på att sälja eller låna ut henne men det slutade med att hon hamnade hos Fynt. Fick hem henne i Augusti och började då skritta henne.
Allt gick bra när jag red ute förutom att hon inte ville sätta under sig i högergalopp. Frågade runt och folk trodde att det var för att hon inte var så musklad. Började försöka rida lite enkel dressyr. Märkte då att hon inet riktigt vill ta fram höger fram. Går hur fint som helst i vänster men i höger varv gör hon allt för att slippa undan.
Vågade då inet fortsätta rida henne då jag vill att hon håller ett par år till så nu har jag inte ridit sedan 20 oktober.
Folk tycker att jag är löjlig eftersom inte visar någon hälta.
Tänkte låta en kiropraktor gå igenom henne så fort hon fölat. Men vad kan jag mer göra?