Vad orkar unghunden?

H

hederos

Hur mycket "orkar" en unghund på ca 1 år? Har en kompis som berättade att han och vovven (samojed, 1 år i sommar) kanske ska ut på en längre fjällvandrig på ca en månad i sommar. Fixar vovven det? Jag (nästan hund-novis) tänker att de kanske rent fysiskt fixar att gå ca 2,5 mil/dag men tiden? Blir inte hunden trött/uttråkad av att hålla på 6-8h/dag. Vore nog drömliv för en vuxen hund, men är den inte lite liten? Spelar rasen nån roll? Jag är rätt nybliven meddlem här men brukar "tjuvläsa" här, och det verkar som det finns massa kunnigt folk här...
 
Sv: Vad orkar unghunden?

Är hunden frisk och i bra hull och kondition, så är det knappast några större problem för den att gå "på tur".
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 272
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 580
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp