Jag har planer på att i framtiden hyra ut boxplatser och började då fundera över vad en hyresgäst önskar?
Det som finns i mina planer för stunden är:
* Boxar i varierande storlekar 3,5*3,5 m= 12,25 m2, 3,5*3 m= 10,5 m2, 3*3 m = 9 m2. Ev ett par fölboxar med storhästmått.
* Kallhyra för boxarna/m2
* Högt i tak i stallet. Bra ljusinsläpp. Bra ventilation.
* Hö betalas efter mängd som används
* Kraftfoder köper hästägaren in själv.
* Spolspilta/spolspiltor m varmt och kallt vatten
* Ridbana som är upplyst, bra underlag 30*60 m
* Mycket utevistelse i flock i STORA naturhagar
* Thermobars i hagen
* Omklädningsrum med klädskåp, WC och dusch
* Sadelkammare med rymliga skåp. Ett skåp/box
* Torkrum
* På sikt ca 18-20 boxplatser men uppdelat i "delar" i stallet. Ca 6 boxplater/stalldel för att det inte ska bli stökigt för hästarna.
* Få stalljourer. Vardag morgon och lunch ingår alltid. Övrigt fördelads mellan hyresgäster och stallägare. Förslagsvis per box: två kvällspass och ett helgpass/månad. (vid 6 uppstallade, fler uppstallade = färre jourer) Möjlighet att ta fler pass och på så sätt sänka sin hyra.
Så - vad saknas? Vad kan göras annorlunda? Tips önskas
/Anna
Det som finns i mina planer för stunden är:
* Boxar i varierande storlekar 3,5*3,5 m= 12,25 m2, 3,5*3 m= 10,5 m2, 3*3 m = 9 m2. Ev ett par fölboxar med storhästmått.
* Kallhyra för boxarna/m2
* Högt i tak i stallet. Bra ljusinsläpp. Bra ventilation.
* Hö betalas efter mängd som används
* Kraftfoder köper hästägaren in själv.
* Spolspilta/spolspiltor m varmt och kallt vatten
* Ridbana som är upplyst, bra underlag 30*60 m
* Mycket utevistelse i flock i STORA naturhagar
* Thermobars i hagen
* Omklädningsrum med klädskåp, WC och dusch
* Sadelkammare med rymliga skåp. Ett skåp/box
* Torkrum
* På sikt ca 18-20 boxplatser men uppdelat i "delar" i stallet. Ca 6 boxplater/stalldel för att det inte ska bli stökigt för hästarna.
* Få stalljourer. Vardag morgon och lunch ingår alltid. Övrigt fördelads mellan hyresgäster och stallägare. Förslagsvis per box: två kvällspass och ett helgpass/månad. (vid 6 uppstallade, fler uppstallade = färre jourer) Möjlighet att ta fler pass och på så sätt sänka sin hyra.
Så - vad saknas? Vad kan göras annorlunda? Tips önskas
/Anna
Senast ändrad: