Vad menas med A:O

TheHunted

Trådstartare
Hej!
Vad menas med A:O på en tävling, om det står tex:
KLass 2: 80cm A:O??
Snälla förklara.,....

Sv: Vad menas med A:O

A:O är en bedömning som man har. A:0 betyder att man rider en omhoppning efter fas 1 om man är felfri vill säga! Det finns massor av olika bedömningar alla desa tror jag at du kan hitta på www.ridsport.se
Lycka till

fel fel... A:0 är en bedömning ja, det är endast en grundomgång man rider. Men snabbast med minst fel vinner. Så det är något av en omhoppning hela banan.

Sen finns bedömningen hoppning i 2 faser A:0/A:0 och rider man först fas 1 (grundomgång) är man felfri får man rida fas 2 (omhoppning). Snabbast med minst fel i fas 2 vinner. Är ingen felfri i fas 1 och alltså kommit vidare till fas 2 vinner den med snabbast tid och minst fel i fas 1.

hoppas du fattar!

Finns det inte en nålad tråd om alla bedömningar här längre?

minst fel och fortast runt vinner helt enkelt.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 013
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka