Vad menar katten??

Zaria

Trådstartare
Ena katten har en liten märklig vana som jag funderat över länge.
När han skall gosa så kommer han alltid upp och skall stryka sig mot näsan och under tiden han stryker sig så tuggar han och smackar (ungefär som en undergiven förunge gör),sådär kan han hålla på hur länge som helst medan han spinner för glatta livet,han är alltid väldigt vänligt sinnad när han gör detta,men jag undrar vad han menar och vad hans kroppspråk säger när han gör så,har inte träffat någon annan katt som gjort såhär...Kan tillägga att han snart är 2,5 år,kastrerad hankatt,han började med detta när han var ungefär 20 veckor...

Mvh Zaria (fd Piglet81)

Det aktiverar inte doftkörtlarna när de tuggar??? Mina katter brukar gnida sig mot min näsa så nästippen hamnar innanför läpparna i mungipan :p

M.

Ingen aning om vad han vill få fram genom det,så som din katt gör så gör min också,vill gärna öppna munnen litegrann när han stryker sig,också tuggar han...ibland kan han nypa mig i näsan lite lätt och sen slicka på den...blir inte klok på honom... :bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 036
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: vinkelina
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 635
Senast: Safir
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka