SkämskuddeHar du bild?
Men lite söt när hon är påklädd
Nästa häst skall var söt ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SkämskuddeHar du bild?
Sadeln är custom-made för mig:-) av @Liten@Rialavargen Lika som bär var ju klockren Söt var hon väl, det kan ingen ta ifrån henne
Men alltså din sadel Vad är detta för något?
Ja, som rubriken lyder, vad letar ni efter när ni ska köpa en ny häst? Är temperamentet viktigast, arbetsvilligheten eller gångarterna? Intressant efter som jag letar efter min första dressyrhäst
Jag har också börjat titta efter en "riktig dressyrhäst". Problemet är att jag har sett en på annons som jag var korkad och inte ringde på i början - supergång till reapris. Nu har säljaren ångrat sig och ska behålla hästen - ett riktigt klokt val från ägarens sida med den hästen.
Så jag vill förstås ha kanon-gång den dagen jag ska köpa en dressyrhäst.
Jag vill ha en oinriden unghäst - gillar att rida in själv för då blir de som jag vill ha dem.
Helst en hingst eller valack, ingen "älg" på 180 cm. Färgen ska väl inte spela någon roll men svart hjälper ju.
Temperamentet viktigt men jag kan även tänka mig "problematisk" unghäst om gången uppväger.
Jag kan också tänka mig att importera även om jag vet att riskerna är större, för att få gång.
Du får komma till Dalarna i sommar, då står det mest troligt en mörkbrun/svart dressyrfölis i hagen med alla förutsättningar att kunna ta sig hur långt som helst
Usch.
Dalarna är ju dessutom inte allra längst härifrån.
Du får inte komma med sådana frestelser.
Usch.
Min nästa häst som ska inhandlas till hösten ska vara 2-4 år, hingst/valack, ca 170-175, ha ett trevligt temperament, 3 jämna gångarter samt vara frisk!
Ett plus är om den är skitsnygg, fux och billig