Vad ledsen man kan bli!!

SandraM

Trådstartare
Jag tycker det är så ledsamt när mans er en snäll och fin häst bara försummas. Okunniga ägare som i det stora hela inte bryr sig. Det är ju inte min sak egentligen, men jag kan inte låta bli att må dåligt över denna häst!!!

Försöker man hjälpa med enkla råd eller tips, ja då får man utskällning. Så det man kan göra är att se hur hästen inte mår bra och hur ägaren använder den till räsermaskin....

Hovar så hästen snart kan åka längdskidor, sedan står okunniga människor med skruvmejsel och olika verktyg för att dra av en sko, men de får även med halva hovväggen....

Jag var bara tvungen att skriva av mig!!
Jag får så ont i hjärtat!!!

Sv: Vad ledsen man kan bli!!

Om hästen vanvårdas så att hovarna ser ut som skidor och är trasiga pga att de fipplat själva så kan du ju alltid prata med länsstyrelsen och be dem sända ut en djurskyddshandläggare som kan prata med ägarna.

Jag skulle mer än gärna göra det. Men han som äger stallet håller alla de här om ryggen. Skulle jag anmäla och det kommer fram att det är jag så åker jag ut med öronen före. Men alla i stallet försöker komma till rätta med detta, men det är svårt med en ägare som inte förstår bättre... Eller inte vet hur en frisk häst ska röra sig, så dom märker ju själv inga problem även om man säger något...

Du kan anmäla anonymt, låt bara bli att uppge ditt namn när du ringer. Man får vara anonym.

Liknande trådar

Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 643
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 792
Senast: tanten
·
Hästvård Ni som har stora och tunga hästar (stora halvblod, kallblod etc) som har varit skodda tidigare och inte har världens bästa hovkvalitet...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: skiesabove
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka