Vad lägger ni i pitabrödet

Smoothi

Trådstartare
Jag har karamelliserad rödlök, lite isbergssallad, tomatskiva, orientdressing, klick löjrom och så förstås souvas. Sen av njuts härligheten i solnedgången på sommarkvällarna. Jag trycker ner 2 pitabröd laddade till maxgränsen 😋😋😋
 
Pljeskavica, ajvar, kajmak, persilja, paprika, saltgurka och rödlök.

Eller halloumi, sallad, rödlök, tomater, gurka och sås på yoghurt/vitlök/kryddor.
 
Jag har karamelliserad rödlök, lite isbergssallad, tomatskiva, orientdressing, klick löjrom och så förstås souvas. Sen av njuts härligheten i solnedgången på sommarkvällarna. Jag trycker ner 2 pitabröd laddade till maxgränsen 😋😋😋
Får aldrig i mig mer än en, men Amirs hemma-kebab, vit kebabsås, rödlök, sallad, gurka, tomat är aldrig fel. Helst inte isbergssallad.
 
Brukar variera lite men ofta kyckling, kebab eller falafel, sallad, tomat , gurka, fetaost och något som jag en slump upptäckte var otroligt gott är böngroddar. De gör mycket för konsistensen. Hade lite kvar en dag när jag skulle göra pitabröd och slängde med det. Sen dess vill jag inte vara utan det i pitabröd.

Dessutom brukar jag grunda med vitlökssås och varva ingredienserna med det
 
Löjrom och renkött lät som en skum kombo, men å andra sidan gillar jag banan till min taco så jag dömer ingen.

I pitabröd är det nice med tex Jävligt Gotts vegokebab och lite gurka, rödlök, tomat och samma märkes heta kebabsås och milda vitlökssås.
 
Det godaste jag ätit hittills i pitabröd är grillat sidfläsk som jag köpte på Latino festivalen på Liseberg :d
 
Char siu-fläsk, nektarinsalsa, majjo blandat med lite teriyakisås med ingefära och sesam, picklad rödlök. :d
 
Falafel eller halloumi, sallad och grönsaker, lite lök och en dressing med mycket vitlök i! Gärna edamamebönor i och kanske hummus i botten.
 
Jag har karamelliserad rödlök, lite isbergssallad, tomatskiva, orientdressing, klick löjrom och så förstås souvas. Sen av njuts härligheten i solnedgången på sommarkvällarna. Jag trycker ner 2 pitabröd laddade till maxgränsen 😋😋😋
Jag blir mest nyfiken på varför det ”förstås” är souvas? Är souvas en självklarhet i pita?
 
Vi äter knappt pitabröd hemma, däremot gör sambon gärna gyros som vi äter med goda tillbehör.

Halloumi, pommes, sallad (isbergssallad eller ruccola, babyspenat, mache), falafel, panerade veg.filéer, yoghurt/creme fraiche-baserad sås (t.ex tzatziki eller en sås med örter, citron, honung), små tomater, feferoni, picklad rödlök...

Och nej, vi har inte allt det där samtidigt - det är exempel på sånt som vi gillar att ha på. :laugh:
 
Äter aldrig pitabröd hemma mer, dom är för äckliga jämfört med den äkta varan och jag är ganska dålig på att baka.

Men till mitt pitabröd äter jag hummus med extra olivolja. River det i bitar och slevar upp hummusen med.

Senast jag åt bra hummus och pita var i Stockholm, innan dess Israel. Finns ett litet ställe i Jaffa som är hummushimmelriket.
 
Jag blir mest nyfiken på varför det ”förstås” är souvas? Är souvas en självklarhet i pita?
Jupp. Souvas med sin rökighet skapar den rätta balansen tillsammans med övriga godsaker. Glömde säga att salt och nymalen svartpeppar är ett måste. Ingen souvas i pitabrödet är som om Mondo skulle sätta upp ribban på 1m och sedan hoppa med sin världsrekordstav 😲
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 636
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 328
Senast: Imna
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 555
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
956
Senast: Novienna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp