Vad krävs i betyg från gymansiet?

A

aaa

För att komma in på hippologen?
Förresten? Hur räknar man ut medelbetyg på gymnasiet?

undrar också!!!

har hört att det är grymt svårt att komma in... :crazy: såg även nån statistik om att det är TUSENTAL som söker och 40 som kommer in varje år... :(

lite smådeppigt...

på flyinge?
Där var det inte så svårt men inte lekande lätt hellre så klart :)

Alltså jag är inte hundra men jag tror att det krävs att du har genomgått din gymnasieutbildning med ett samlat betygsdokument, (För att uppnå det krävs det väl att mna har lägst betyget Godkänt i 90 % av gymnasiepoängen). Och sen krävs det ju Biologi A, Svenska B och Matte B med lägst betyg G (3) Rätta mig om jag har fel

Precis så sa dem när jag sökte men för att komma in är det givitvis bra ju bättre betyg man har sen är det ju många tester på vägen som betyder mycket :smirk:

Du måste väl ha grundläggande behörighet vilket betyder att du måste ha minst 90% godkänt från gymnasiet? Är inte samlat betygsdokument det man får om man har mindre än 90% godkänt? :confused: Eller är jag vimsig nu?

oj =) ja du har rätt så klart...det var jag som var ute och cyklade. Hade glömt bort vad det andra hette...

Men det är de praktiska och teoretiska proven på antagningen som räknas mest...

Så länge du har 90% (eller mer) godkänt på avgångsbetygen så har du klarat dig på den fronten, i övrigt går de ingenting (som jag förstått det) på betyg, utan på rid- och teoriprov samt referenser från praktik.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 558
Senast: warg
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar