Vad krävs för att få tillstånd att ha 5 hästar?

S

sialina

Vi håller just på att bygga vårt häststall och lämnade in bygglov för stall med 4 boxar, sadelkammare och foderkammare. När vi ritade stallet så planerade vi att kunna använda foderkammaren som box i framtiden om det skulle bli aktuellt. Vi trodde inte då att det skulle bli aktuellt redan innan stallet var klart. Nu känner vi att vi skulle behöva 5 boxar redan nu men det har vi inte tillstånd för... Vet att det krävs tillstånd för att ha 5 hästar. Vad krävs för att få ett sådant tillstånd, var söker jag om det och hur lång tid tar det innan man får sitt tillstånd? Ska grannar godkänna att det blir ytterligare 1 häst i stallet?
Och sedan en annan fråga då. Den boxen hamnar ju där vi skulle ha haft foder. Så då måste vi göra av fodret någon annan stans. Får man förvara fodret hur som helst i stallet eller måste den vara instängd?

Sv: Vad krävs för att få tillstånd att ha 5 hästar?

ta kontak med den/dom i kommunen som har handom byggnadslovet där får du nog det bästa svaret

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama