Sv: Vad krävs för att bli moderator?
En bra början om man vill bli moderator är att vara aktiv med att rapportera inlägg och i övrigt bete sig på ett vettigt sätt på forumet.
Sedan kan man höra av sig till mig med sitt intresse.
De flesta av moderatorerna har nog faktiskt inte hört av sig och bett om att få bli moderatorer utan jag har upptäckt dem pga synpunkter och bra agerande, vilket gjort att jag frågat dem om de vill ställa upp. Och folk är så fantastiska att de nästan utan undantag ställer upp
Skicka gärna ett PM till mig om vilket forum det gäller och börja skicka synpunkter på det som behöver rensas eller tittas närmare på så finns nog alla möjligheter att få hjälpa till, jag tar tacksamt emot all hjälp.
Som några av er kanske märkt har jag gjort lite omflyttningar av moderatorer, det har kommit till en ny, och vissa forum som tidigare inte hade någon dedikerad moderator har fått det. Detta hände i går kväll, så på dessa kommer det kanske rensas och styras upp lite bättre framöver.
Men nummer ett är alltså, och det gäller alla, att använda varningstriangeln på inlägg som man vill att någon moderator skall titta närmare på. Tack för allas hjälp med detta. Det underlättar massor för mig och moderatorerna.