Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror vi tar ca 70+grusskatt på 13:- + moms ton för 0-32 och bara bilen lastar ca 12-13 ton och släpet minst 16 ton
Det var ju inte farligt dyrt, hur stor yta kommer det täcka?Fick - av firman jag ringde - rekommenderat väggrus 0-18 mm, så det beställde jag. Bör komma inom ett par dagar. Kostar ca 2300 kr, inklusive transport, för 15 ton. Hoppas att det funkar !
Grus är billigt. Jag är ofta förundrad över varför folk inte grusar upp kladdiga infarter, sumpiga stallplaner etc.
Misstänker att man inte har en susning om vad det kostar.
T.ex. fanns på näraliggande grustaget en praxis om att ett lass grus på ett vanlig bilsläp kostade 100 spänn svart. Dyrt för väldigt lite grus
Mmmm....Gruset ja. Men inte att få hem det.
Mmmm....
Fast jag tänker - en hästmänniska som skor sina pållar för tusenlappar i månaden svär och krånglar med lera och fastkörda bilar etc i åratal. När ett gruslass för max 5 papp skulle lösa problemet för överskådlig framtid.
Kom ihåg att lägga markduk under bara annars försvinner gruset ut i ingenstans
Har du en stor yta som behöver torkas upp tycker jag det fungerar väldigt bra att lägga flis istället för grus.
Visst det sjunker ned och förmultnar men det blir en annan sorts lera när det är nedtrampat efter några år, den blir liksom inte kladdig och suger fast på samma vis.
Vi la grus på de mest utsatta ställena som utanför ligghallen, vattnet och grindar och flisade på övriga ställen.
Blev himla bra tycker jag
Man skulle haft en egen lastbil !
Jäklar vad jag skulle ha grus överallt, gräsmatta är överreklamerat.
åh toppen för er!Det var så vi hade råd att göra ridbanan, släktings lastbil så det kostade bara gruset och dieseln.
Ett lass grus täcker inte en särskilt stor yta om man har problem med lera. Och helst vill man ju ha markduk under så att inte gruset försvinner ner i leran efter första vintern.
Vi grusar så mycket vi har råd med varje år och har inte mycket lera men ett lass räcker typ till hundrastgården som inte är enorm.