Vad kostar en beg. Wintec cair?

cactuspower

Trådstartare
Jag undrar vad en beg. Wintec Cair sadel kostar.
Allround och dressyrmodellen. Jag var med min farbrors sambo i går och vi tittade på en nordis som var jätte trevlig! :) och som hon förmodligen kommer att köpa.

Sadeln hästen hade nu användes till både henne (nordisen) ifråga samt även till ett varmblod som stod i stallet (dock med annat järn i då..) men så nu så tänkte vi kika efter beg. Wintec Cair sadlar, både
allround och dressyrsadeln.

Men vad är vettigt att ge för en beg. Wintec Cair, fin, fräsch och "felfri" eller hur man ska säga... (inga skavanker på den...)
Järnet kan vi ju köpa till och ändra sedan, likaså så kan vi köpa till övrig utrustning som t.ex. stigbyglar o stigläder sedan.. så för enbart sadeln? Vad kan vara en vettig summa att lägga ut?

Sv: Vad kostar en beg. Wintec cair?

kolla på annons sidorna, finns gott om sadlar där. Även ullstoppade wintec, minst lika bra dem.

Kolla på annons sidorna där finns en del vettiga sadlar. De med ullstoppning är inte så dumma de heller. Fungerar minst lika bra

cactuspower skrev:
Jag undrar vad en beg. Wintec Cair sadel kostar.
Allround och dressyrmodellen. Jag var med min farbrors sambo i går och vi tittade på en nordis som var jätte trevlig! :) och som hon förmodligen kommer att köpa.

Sadeln hästen hade nu användes till både henne (nordisen) ifråga samt även till ett varmblod som stod i stallet (dock med annat järn i då..) men så nu så tänkte vi kika efter beg. Wintec Cair sadlar, både
allround och dressyrsadeln.

Men vad är vettigt att ge för en beg. Wintec Cair, fin, fräsch och "felfri" eller hur man ska säga... (inga skavanker på den...)
Järnet kan vi ju köpa till och ändra sedan, likaså så kan vi köpa till övrig utrustning som t.ex. stigbyglar o stigläder sedan.. så för enbart sadeln? Vad kan vara en vettig summa att lägga ut?

Jag betalade 3500..men det var för wintecs hoppsadel (cair), den var knappt använd... MKT värd pengarna enligt mig!

får man låna knapp + ställa en fråga...

om man byter järn... hur påverkas sadeln då? (alltså, inte att den blir bredare eller smalare, utan funktionen)... märks det något negativt på övriga delar av sadeln?
vad är isf bäst, köpa en för bred eller för smal å sen byta? (om man köper begagnad alltså)...
vill ju inte köpa från värsta breda hästen å sen sätta på den på min pinnhäst om det inte blir så bra vid byte av järnet :)

hejsan!
jag har en WC....dom jag har sett (fräsha) har alla gått på mellan 3-5000kr....jag köpte min för 4 :d

Jag köpte min dressyr för 2500:-, men egentligen skulle den kosta 3000:- men jag prutade ner den för sadelgjordstroppen var lite sliten. Då var den 2 år gammal, men såg ut som ny, inga repor osv men lite dammig de orkade tydligen inte tvätta den innan de sålde den.

Kolla annonsidorna.

Tänk också på att bara för att den sadeln används nu inte behöver betyda att den är bra på hästen...

Min häst reds i helt fel sadlar innan han kom till mig, även den som jag fick med var fel fel fel. :crazy:

Mitt tips är att avvakta om det blir köp och sedan låta en sadelmakare prova ut sadel!

Köpte min Wintec 500 ullstoppad för 2500:-...inkl utrustning vars nyvärde var ca 2 800:-

Och den var knappt använd.... :) :) :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är väldigt intresserad av att köpa en Wintec 500 cair allround mot dressyr sadel. Har kollat runt på internet men får bara upp...
Svar
3
· Visningar
2 146
Senast: Signature
·
H
Utrustning Jag är på sadeljakt och har fastnat för ett par stycken av Wintecs sadlar. Den ena är en Isabell Werth, ullstoppad. Den har legat på...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: HallonDoft
·
Utrustning Jag har fått lite nys om en Wintec allround med Cair, som kanske är runt ca 3 år gammal (?) som jag är lite intresserad av om den nu...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: __Stilett__
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
658 574
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka