Vad kostar det + grönt kort

H

helenat73

:confused:Vad kostar en häst per månad - utslaget med foder, veterinär, hovslagare, strö, tillbehör, avmansking etc. Stallhyra behöver inte inkluderas då den varierar mellan länen i Sverige dock brukar de andra kostnaderna vara likvärdiga.Om vi har två alternativ av stall vilket skulle du välja och varför?!
Alt 1 - 1800 kronor/ månad inkl. strå+kraftfoder+utsläpp och utfodring morgon må-fre. Prisvärt?!
Alt 2 - 600 kronor / månad delat ansvar utfording och utsläpp med andra i stallet.
Många frågor blev det i en enda röra.Hoppas att det går att tyda.
:confused:Sedan är det grönt kort - min dotter vill börja att tävla i framtiden men är endast tio år just nu, hur 17 går det till då?! Kostar det och behöver ett kort förnyas? :confused:
Tacksam för svar och "by the way" - resultat från mitt tidigare inlägg blev att jag inte kunde gå ordentligt på flera dagar men takterna höll i sig - ingen nybörjarstil.:banana:

Sv: Vad kostar det + grönt kort

Om vi har två alternativ av stall vilket skulle du välja och varför?!
Alt 1 - 1800 kronor/ månad inkl. strå+kraftfoder+utsläpp och utfodring morgon må-fre. Prisvärt?!
Alt 2 - 600 kronor / månad delat ansvar utfording och utsläpp med andra i stallet.

Det beror helt på ekonomi och hur långt man har till stallet. Jag skulle hellre betala bara 600 kr och dela utfodringar och utsläpp men bara om stallet är tillräckligt nära för att det inte skulle bli för svårt att ta sig dit på morgonar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka