Vi körde förbi bilhandlare och lyfte in bilstolen i en outlander plug in och jösses vad mycket plats det var kvar! Jag blev nästan paff när jag bad sambon sätta sig fram och se om han hade plats och det var gott om plats där med. Den vi tittade på var 7-sitsig men bakre sätena låg ner (vi behöver dem inte heller) och med det utrymmet i bagaget hade vi lätt kunnat ställa in vår vagn och en väldig massa packning! Däremot hade det blivit tight om vi behövt 7 platser.Ett alternativ för oss men som tyvärr inte är hybrid är Fiat Freemont, 7 sistig. Kostar ca 300' ny. Den är ganska liten mot vad jag är van vid, ffa bakersta sätena och är det uppfällt så kan man glömma ta med sig vagnen. Har inte provat bilstolar i heller. Dock trevlig att köra, kunde kanske vara något bränslesnålare med tanke på att det är ny bil. Men å andra sidan, en ny volvo av större modell eller en Pajero sörplar ju i samma omfattning, om inte mer. Så allt är relativt.
Ett alternativ är ju att köra en dieselbil på rapsolja, men då brukar inte garantierna på bilen gälla. RME etc har väl också sina nackdelar? Volvon tankade jag etanol större delen av året, men någon direkt ekonomisk vinst blev det inte eftersom den drack lite mer och tappade lite i effekt (så bensin i tanken om hästsläpet var på kroken)