vad köper ni för mat i den vanliga affären?

doglover

Trådstartare
Ni som inte köper från Zoo lr liknande, vilken mat köper ni i affären och varför? Vilken är bäst? Friskies, Whiskas, Mjao, One, Bilanx etc.?

Sv: vad köper ni för mat i den vanliga affären?

Hjärta, lever, broskben, tunga, njure, kycklingvingar... :rofl: Jag köper inte riktigt den där klassiska kattmaten. De få gånger jag köper färdigmat till katterna blir det MJAUs tetramat.

Mjaus torrfoder, svensktillverkat och stödjer Kattfonden. den gamle äter inte blötfoder så det är torrfoder som gäller...

Nye katten får dock foder från RoyalCanin tills han blir lite äldre...

Vi köper bara svenstillverkat till alla våra djur.

Om jag måste handla på ICA så köper jag Purina One. Tycker att den fungerar jättebra, ska tydligen - enl zooaffärerna - vara liknande kvalité som de märkena de säljer.

Skulle också vilja ha kunskapen att ge mina djur "riktig" mat. Kan man hitta infromation ngnstans hur man ska föda katter med kött osv? Så att de får i sig av allt de ska, näring, proteiner etc..

Skulle också vilja ha kunskapen att ge mina djur "riktig" mat. Kan man hitta infromation ngnstans hur man ska föda katter med kött osv? Så att de får i sig av allt de ska, näring, proteiner etc..

Kolla Sols sida:
http://devonrex.se/kokbok/

Dessa är engelska; förstnämnda är av en veterinär:
http://www.catinfo.org/
http://www.catnutrition.org/

Det finns även ett svenskt BARF-forum,men jag vet inte om man får posta länkar till andra forum här?

våra får mjao, purina one, bilanx och whiskas för det mesta...verkar fungera bra för dom. den ene är enormt kräsen

Våra äter Bilanx. Det köps ju på vanlig mataffär men det är ju lite dyrare än tex Friskies. Håller den en bättre kvalité eller är den lika "dålig" som andra billiga märken?

Våra äter Bilanx. Det köps ju på vanlig mataffär men det är ju lite dyrare än tex Friskies. Håller den en bättre kvalité eller är den lika "dålig" som andra billiga märken?

purina one är ju bättre än den vanliga. då bör bilanx vara det med. kolla innehållsförteckningen. det bör inte vara en massa spannmål där i

Har använt Mjau sedan kissarna passerat "barnåldern" (1år) Både torrfoder och tetra.. Fungerar utmärkt.. mina katter har finare päls och bättre hull än min brors katter som får Royal Canin..
Dessutom är Mjau Svensktillverkat, vilket förhoppningsvis betyder bättre innehåll, vilket känns tryggt så man vet vad de får i sig..

Våran får Mjau torrfoder. Hon kan vara väldigt kinkig med mat och äter bara det som passar henne, men mjau gillar hon så köper alltid det.

Mjau, Purina One och kycklingvingar och annat kött. Och våra katter är nöjd med det :bump:

Jag köper Mjaus burkar, bäst tycker de om de med gelé i. Makrill funkar oxå. Har försökt med ICAs eget märke men "njet". Pussis burkar "rik på" kan funka oxå. Jag tror att Mjaus är överlägset bäst.
Torrfoder köper jag bara i djuraffär. Har just köpt den bästa sorten som finns = Orijen, men den sorten är de inte så förtjusta i. :cry:

Jag ger mina Mjau tetra och seda får dom orijjen torrfoder. Ett super bra foder verkligen :idea: .

Mjau torrfoder och blötmat.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
792
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 973
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama