vad köpa i present?

MsSleepalot

Trådstartare
en tjejkompis till sonen fyller 3 år och jag har ingen aning vad jag ska köpa:s
vad hade ni köpt till en 3årig flicka?

Sv: vad köpa i present?

En liten glittrig bok hon kan rita/skriva i och en rolig penna. :d Det skulle jag vilja ha om jag var tre. :D

En sån där ficklampa som kan lysa både med vanligt sken och rött och grönt sken!

Jag har gett bort så många sådana till småungar, att jag numera inte vågar komma med något annat, för då tycker de att det är orättvist. En egen skruvmejsel (riktig) är bra också.

Lampan var skitbra förslag, min treåring hade också älskat. annars hade jag köpt en bok, böckerna om Ingrid av Katerina Janouch gillar jag, och Mamma nu bok med cd är också poppis. duplo figurer funkar också, tex ett zoo eller ställ. finns från 100 kr till massor av pengar, men används flitigt här.

Pussel, färgkritor + målarbok, gummisnoddar till håret, roliga sockar, Hink spade och vattenkanna, mjukdjur, Duplo, ett kit med måla på tröja, Hopprep, (dom hoppar gärna vagga i den åldern)
Vattenpistol!!!! Skit kul!
Såpbubblor.... Fingerfärg.
De finns massor som dom blir glada över.

* Jenny *

Målargrejer, min son var (som galnast) att måla vid 3 år, och alla kompisar som har/haft 3 års kalas har målarsaker varit nr.1 på önskelistan.
Ficklampa absolut, byter ofta batterier i de vi har hemma ;)
Min son var tokig i Nicke Nyfiken när han var 3. Men kanske lite "finare" med några Astrid Lindgrenfilmer? Pippi kan både min son och lillasyster 1½ titta på länge. 1½ åringen kommer tom själv och säger att hon vill titta, drar med en till vardagsrummet, pekar på tvn och säger "Pippi pippi"
En doktorsväska kanske?

Isak är också helt galen i Nicke Nyfiken :D

Ficklampor är populärt här också, likaså en kikare som han fick förut.
Kanske vore nåt`?

Förslag:
Pruttkudde
Såpbubblepistol
Leksaksbil
Målarfärger och papper
Set med pärlplattor
Leksaksgräsklippare
....

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
956
Senast: Dunet
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
608
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka