Vad kör ni för bil ?

Sv: Vad kör ni för bil ?

Jag kör en Mitsubishi Pajero Shogun 3,0 lit V6:a som är suverän att dra och arbeta med men dricker bensin i kopiösa mängder när jag drar släp.

Min drömbil (nästa bil:d) är en Subaru Forrester boxerdiesel.
Den får dra 2000 kg, drar 0,5-0,6 lit/mil vid landsvägskörning och något mer med släp ;)

Bra lastutrymme, konstant fyrhjulsdrift, problemfri och hyfsat billig i inköp om man jämför med tex. en Volvo som klarar av motsvarande.
Dessutom bra andrahandsvärde.
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Nöjd och nöjd... just nu (senaste två åren) kör jag en volvo 855. Trevlig bil med snittförbrukning under litern (snittar på 0.76 så som jag kör) med drag. Tyvärr fungerar inte elektroniken så draget är oanvändbart (lite poänglöst med så stor bil när man inte får dra med den men bilen var gratis så jag klagar inte!)
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

KL

Vi har en subaru forrester, känns både smidig och stark att dra med. Gillar den! Nästa gång vill jag gärna ha något större dock.

Andra bilen är en saab 95, används inte direkt som hästbil då den är värdelös att dra med. Kan ta den på sommaren någon gång om man vet hur det ser ut dit man ska.
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Halvt kl

Även här körs Subaru forester diesel. Älskar den bilen :love: . Svarar snabbt och tar sig fram överallt. Gott om utrymme i den utan att den blir för stor och klumpig. Får dra 2000 kg med BE och utökat B . På vanligt B är det 1450 kg. Bränsleförbrukningen brukar ligga på runt 0,62 . Något högre med släp.

Snygg är den också :D
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

jag kör en Hundai Tuscon. Bra att dra med, bra lastutrymme, skön att köra. Drar dock rätt mycket bensin.
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Kraven är :
Diesel , då jag drar mycket och kör väldigt mycket.
Bra att dra med, minst dragkapicitet på 1800 kg
Inte allt för törstig då jag kör väldigt många mil
Bra lastutrymme för utrustning och hund

Jag skulle lägga till 4hjulsdrift till min kravlista då jag personligen aldrig skulle ha klarat mig utan det i vintras. Det var snorhalt och inte många ekipage (bil-släp) tog sig fram där jag tog mig fram.
Kör nu subaru och är mer än nöjd. Dock så drar den ju ganska mycket..
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Slår också ett slag för Subaru Forester. Fantastiskt med fyrhjulsdriften också :)

Vi har en Jeep också som rullar när 3,5 tons släpet ska ut men den slukar ju soppa så in i... :nailbiting:
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Innan körde vi en Saab 93 -07 bensin. Drog 1,1 l utan släp.. Men den var verkligen inte gjord för att dra med bla. så satt eluttaget så konstigt till att man var tvungen att bända loss halva kofångaren för att få in kontakten till släpet.

Nu kör vi Volvo V70 D4 -13. :love: Drar ca 0,5 utan släp och 0,7 med. Tydligen lite bättre att dra med enligt sambon med BE. Själv får jag bara dra ett pyttelitet släp med den. ;) Får dock bara dra 1600 kg som mest men det duger gott åt oss det lilla vi kör.
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Vi har 2 bilar, 2st som matchar varandra bra.
Vi har Volvo XC70 och Mitsubishi L200, båda är fyrhjulsdrivna och diesel.
Volvon har jag till vardags och pickupen har min sambo i sitt jobb.
Volvon är super till mig som pendlar till jobbet men vill ändå ha en säker bil som inte kostar allt för mycket, den drar ca 0,7 blandad körning, ca 0.9 med hästsläp.
Jag har hunden med mig och handlar ofta på vägen hem.
Pickupen drar mer än Volvon men det spelar ingen roll om du har 2 stora hästar bakom, den går likadant ändå.
 
Sv: Vad kör ni för bil ?

Jag har Subaru Forester, den passar in på alla dina krav. Jag är jättenöjd med min :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 072
Senast: mars
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 304
Senast: Smurfoff
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
416
Senast: Windy
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 014
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp