Philosophia
Trådstartare
Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt och genar bara några meter från huset. Det märks särskilt nu när det har varit snöfattigt och dåliga isar och ”vår” matarled (vi delar den med ett tiotal andra fastigheter) upp till skoterleden på fjället används av folk som egentligen inte har rätt att åka där. Det är helt ok för mig att de åker där med tanke på att så många leder är stängda, men det kanske inte är så jättekul när de avviker helt och åker rakt över vår tomt.
Jag vill inte sätta upp skyltar och liknande eller skriva på byns facebooksida, men tänkte att det kanske finns annat som jag kan sätta upp som tydligare indikerar att vi bor här. Jag funderar på någon lykta på stolpe eller likande med namnet på fastigheten. Staket får vi inte sätta upp och det passar inte heller så bra in.
Jag vill inte sätta upp skyltar och liknande eller skriva på byns facebooksida, men tänkte att det kanske finns annat som jag kan sätta upp som tydligare indikerar att vi bor här. Jag funderar på någon lykta på stolpe eller likande med namnet på fastigheten. Staket får vi inte sätta upp och det passar inte heller så bra in.