Vad kan jag göra i "extrarummet"?

Vita_N_6520

Trådstartare
Mitt vardagsrum sitter ihop med ett till rum med en stor öppning. Det är fönster på varje kortsida, en helvägg utan dörrar/fönster och en vägg med garderober (i andra rummet), dörrar och tv i v-rummet. Just nu är rummen avdelade med två bokhyllor och rummet används som skräprum/tvättstuga/förråd. :p

En tanke jag har är att istället öppna upp och ställa bokhyllorna mot väggen istället. I så fall blir det "fullt" runt väggarna men tomt i mitten.
Frågan är vad jag ska ha i mitten? :D

Jag hade en tanke på att att köpa en billig fotölj+fotstöd+golvlampa+litet bord så att det blir som ett "bokrum", men det känns kanske lite konstigt och onödigt?
Det kommer alltså enbart vara som dekoration.


Tanken från början var att göra helvägg och gästrum, men det blir lite för dyrt och det finns ju tusen andra saker jag behöver köpa och göra innan.
Någon som har andra idéer?
De andra som har likadana hus använder det som matrum, men jag har mitt matbord i köket och har absolut inget behov av ett till. :p
 
Sv: Vad kan jag göra i "extrarummet"?

Åhh får massa bra idéer, fasen att man inte kan skicka bilder man har i huvudet per telepati. Är så svårt att beskriva en vision med ord tycker jag. Men jag tänker lite i samma banor kring ett bokrum/bibliotek.. Längst med väggarna bokhyllorna, i mitten av rummet en schäslong som står på en mjuk matta. I schäslongen ligger nån mysig filt och kuddar. Skulle använda en serveringsvagn, av äldre stuk, som står bredvid som man kan använda som avlastningsbord. På den kan man lägga böckerna man läst ut eller ska läsa, även som dekorativt med staplar av böcker. Nån golvlampa som står bredvid.
Hmm så svårt att beskriva, men i mitt huvud är det hur snyggt som helst :D
Tänk lite industrichic.
 
Sv: Vad kan jag göra i "extrarummet"?

Jag är inne på lite samma linje faktiskt, men en kombination. Ett klassiskt snyggt skrivbord, med en lampa i äldre stil (tänk författarstuga old school, fjäderpenna, bläckdorn osv). Antingen behålla bokhyllorna öppna och köra på bibliotekslinjen fullt ut, med en schäslong eller liknande som viloplats. Alternativet som jag skulle köra på om det var mitt rum (spånar vilt) är samma skrivbord och lampa, men att använda som plats för symaskin. Gardinspiraler i överkant på bokhyllorna och ett fräckt tyg som förhänge. En gammal byrå med plats för sytillbehör och tyger. En dagbädd som möjlighet till övernattning med en massa mysiga kuddar, gosig filt etc, och även en bra vinklingsbar golvlampa för läsning.

Det senare är ett rum jag drömmer om att ha den dagen jag flyttar ut från den här bedrövliga lägenheten..... :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 524
Senast: Jerseyite
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 234
Senast: Singoalla
·
Hemmet Försöker bestämma mig hur mitt vardagsrum ska se ut, om jag ska ha tapet eller måla och i så fall vilken färg :p Har tre hyfsat stora...
Svar
14
· Visningar
1 533
Hemmet Har en liten fundering.. Jag ska kanske köpa en trea, oavsett om jag gör det inte så skulle det vara kul att kolla med er hur ni hade...
2
Svar
34
· Visningar
13 377
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp