Vad kan detta va?

S

Svanhild

Hittade detta bland massa selar... har noll o ingen aning vad detta är!!:crazy:

Idéer nån?

Sv: Vad kan detta va?

Min första tanke är att det är nåt som ska ligga över rumpan på hästen;), finns det nån fästanordning?

Gissar på att den inte ska sitta på hästen, utan kanske något man buntar ihop saker med, eller lägger om en sten man vill släpa undan måntro?

Nej några fästanordningar finns inte... jag var oxå inne på nån sorts baksele först men tror inte det faktiskt efter ha kikat lite närmre.

Floby... ja han kanske vet!:)

:rofl:Haha, nja... om du tittar på högra sidan råkade jag få med dotterns fot o där har du ju en liten hum o hur jättestort hårnät detta är i så fall:p

Om det inte är remmarna från en gammal antik brevbärarväska så tror jag att det är ett gammaldags hönät!;)

:rofl:Haha, ännu ett förslag jag genast kan räkna bort:p Fick ett förslag om att det kan vara nån sorts bäranordning, ryggsäck av nåt slag... om ja, hur kan det fungerat o vad bar man med detta?

Till kor med jätteljuver hängandes i backen!

Nej, nu måste ju bara denna gåta lösas!!:)

Annars var mitt hönätsförslag någonting åt bärhållet. Det ska alltså inte ligga löst hö i!

Ja... bra fråga jag har inte fått reda om ett enda dugg mer om denna pryl:( Inga stämplar på lädret o ingen vet vad det är varken på nätet eller IRL. Förbaskat:cry:

Finns det några krokar eller dyl på den. Ser lite ut som en sele till människor, tror att den har använts när man sådde för hand och hänge såbaljan i den för att ha båda händerna fria. Har för mig jag har sett ngt liknande i det sammanhanget iallafall....

Nä, inga krokar tyvärr:( Men att det kan va nån sorts "ryggsäck" är vi oxå inne på men ingen aning än idag alls faktiskt...

Liknande trådar

Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 568
Senast: MiaMia
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka