Vad kan det vara????

K

Kia40

Mitt sto har helt plötsligt börjat slå ifrån sig när man vill lyfta bakhovarna. Hovslagaren kom och skodde om men hittade inget fel. Hon slår fortfarande ifrån sig. Hon är inte halt, inte varm eller svullen någonstans. Hon rör sig i hagen utan problem och rullar sig. Ger inget resultat vid palpering. Har någon en aning om vad det kan vara?
Carina

Sv: Vad kan det vara????

Vet. är nog inte så bra i det läget, kanke ET, eller massör?
Jag skulle ju oxå tro att det är ont högre upp.. men svårt att säga utan att ha sett det hela. Du märker INGET annat på hästen, rent humörsmässigt?

Hon är precis som vanligt bara att hon stampar/slår när jag vill lyfta bakhovarna. Hur lång tid tar det innan en sträckning ger sig?
Kia

Hej och tack för era svar.
Idag kommer ET ut och tittar på henne. Hoppas att han kan göra ngt. Men jag återkommer med resultatet.

Min förra häst gjorde likadant helt plötsligt och det visade sig vara knäledsinflammation båda bak. Bakknät på hästen sitter ju högt upp och om de har ont där så är det svårt för dem att ta upp benen vid tex hovkratsning. Jag såg inte heller nån hälta på min, han sprang som vanligt i hagen, kändes en aning sämre i ridningen bara.
Det kan ju också vara ryggen, men det är ju enkelt att trycka och klämma igenom ryggen och se om hon reagerar!
Jag tror inte att det sitter nere i benet eller i hoven!

Min polle var sådär förut, vi tog ut ET. Han sa att polle var spänd i bakknät/bäckenet. Så det var bara att stretcha. Är kanske nått liknande.

Nu har ET varit ute. Hon hade en förskjutning uppe i korsryggen eller vad man säger :crazy: Hon fick vila en dag och bara skritta en dag. Men nu är hon bra (peppar, peppar). Tack för alla svar.
Carina

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 585
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka